A lap birtokába jutott, az egyes köznevelési szakmai testületekről szóló előterjesztésből kiderül: noha az átalakítások egyik célja az volt, hogy növeljék a testületben a szakmai és civil képviseletet, továbbra is marad a kormányzati oldal jelentős túlsúlya.
Szüdi János, a Pedagógusok Szakszervezetének oktatási szakértője szerint a testület annál is inkább illegitim, mert működését nem kormányhatározatban, hanem a köznevelési törvényben kellene szabályozni – idézi a lap.
A Civil Közoktatási Platform (CKP) szerint a kormány hozzáállását jól mutatja, hogy egy gyerekek tízezreit érintő törvénymódosítási javaslatcsomag véleményezésének idejét húsvét ünnepére, a 14–17-ei időszakra jelölte ki, április 18-ai határidővel.
A tervek szerint egyes régiókban jogszerűvé tennék a képesítés nélküli tanárok foglalkoztatását, lehetővé tennék, hogy ne csak gyógypedagógusok foglalkozhassanak enyhén, illetve középsúlyosan értelmi fogyatékos tanulókkal. Megszüntetnék továbbá annak lehetőségét, hogy a tanulási nehézségekkel küzdő diákokat fel lehessen menteni az érdemjegyekkel való osztályzás alól.
A CKP szerint mindezzel a kormány legalább százezer gyermek iskolai esélyeit veszélyezteti – közli a Népszava.