A bevándorlásellenes gyűlöletkampányhoz kötődő Balásy Gyula cégeit bízta meg a Terror Házát fenntartó Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány azzal, hogy ellássa az első világháborús emlékévhez és a közalapítvány tevékenységéhez kapcsolódó média- és kommunikációs feladatokat.
A Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány – amelyben Schmidt Mária is kuratóriumi tag – az uniós közbeszerzési értesítő szerint nettó 500 millió forintért reklámoztatja az emlékév eseményeit megyei-, országos napilapokban, heti-, kétheti és havilapokban, közterületi hirdetési felületeken Balásy cégeivel, a New Land Media Kft.-vel, illetve a Lounge Design Kft.-vel.
A közbeszerzést nyílt, de gyorsított eljárásban bonyolították le azzal az indoklással, hogy az emlékévhez kapcsolódó kiállítássorozatot már 2017 első negyedévében „a társadalom széles köre számára elérhetővé és megismerhetővé kell tenni”. A médiamegjelenés azért vált sietőssé, hogy „az ünnepségsorozat kommunikációja ne lehetetlenüljön el, és kellő időben eljusson az érintett célcsoporthoz”.