Nagyon drágák lehetnek a Szeged–Hódmezővásárhely közé szánt villamosok

Egyedül a Stadler Rail Valencia S.A.U tett ajánlatot, a 12 jármű több mint 28 milliárd forintba kerülne.

MN
2017. 05. 25. 11:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eredetileg tervezett 10, majd a közbeszerzés kiírásakor becsült 20 helyett végül több mint 28 milliárd forintba kerülhetnek a Szeged–Hódmezővásárhely-villamosvonalra szánt úgynevezett dízel-villamos tram-trainek, ha a nyolc, plusz opcionálisan még négy hibrid jármű beszerzése mellett döntenek – derül ki a Közbeszerzési Értesítőben csütörtökön megjelent közleményből, amit elsőként a 24.hu szúrt ki.

A közbeszerzésen egyedül a Stadler Rail Valencia S.A.U tett ajánlatot. A teljes ár 12 járműre vonatkozik, amelyekben vécé is lenne. Ha a megrendelő csak nyolcat kér, illetve nem tart igényt a vécékre, olcsóbb lehet a beszerzés, csak 15,5 milliárd forint.

A kormány még januárban döntött arról, hogy 13,25 milliárd forint uniós forrást szán a két város közti villamos- és vasúti pálya megépítésére, illetve további 10 milliárdot a járművekre. A költségek azonban meredeken emelkedni kezdtek, mire a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV előkészítette a projektet, a pályaépítés költsége már 30 milliárd fölé kúszott, a járművek árát pedig 20 milliárdra becsülték – ebből lett mostanra több mint 28 milliárd.

Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter, Hódmezővásárhely képviselője és korábbi polgármestere már áprilisban jelezte, hogy túlzónak tartja a költségek növekedését, amely az egész beruházás értelmét megkérdőjelezi. „Teljesen más a leányzó fekvése, ha 23,5 milliárd forintnyi EU-s pénzből vagy 50 milliárdos hazai forrásból valósul meg” – mondta Lázár egy kormányinfón.

Lázár csütörtökön a szokásos kormányinfón azt mondta: a Közbeszerzési Értesítőben megjelent döntésről csak egy előminősítés, a beszerzésről politikai döntés nem született, a kormány pedig felül fogja vizsgálni a projektet. A miniszter ugyanakkor azt szeretné, ha kibővítenék a programot, és a villamosok Szeged és Szabadka közt is közlekednének. Ezt szintén EU-s forrásból próbálják elérni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.