Nyilvánossá tette az 1956-os Emlékbizottság az emlékévhez kapcsolódó szerződéseket – szúrta ki az Index. A rengeteg közpénzt elköltő testület nem könnyítette meg a kíváncsiak dolgát, és a magyar állami szférában megszokott egy módon képként beszkennelt, 24 oldalas, pdf formátumú fájlban tette közzé az adatokat, amelyekben lehetetlen keresni, így összeszámolni azok támogatását, akik több jogcímen is kaptak pénzt.
A legtöbb támogatás néhány millió forint, általában önkormányzatok kapták emlékhelyek létesítésére vagy felújítására, de jó néhány érdekes tétel is van.
A legnagyobb összeg, 1,18 milliárd forint a Külgazdasági és Külügyminisztérium neve mellett szerepel, és arra szolgál, hogy a külképviseleteken és külföldi kulturális intézetekben lebonyolítsák a megemlékezéseket. Második a Művészetek Palotája 849 millióval, amit rendezvényszervezés címén fizettek. Rengeteg pénzt kapott három különböző reklámügynökség – Mindshare, New Land, 1080p –, amelyek a hirdetésekért voltak felelősek.
Többször is felbukkan a táblázatban a Frank Digital Kft., amely közvetve Száraz István tulajdona. Ő a vezetője, és saját bevallása szerint tulajdonosa is az Origót megvásárló New Wave médiacsoportnak. A Frank Digital egyszer 52 millió forintot kapott a Pesti srácok imázsfilm készítésére, 342 milliót pedig reklámokra és tűzfalfestésre.
Jutott 76 millió forint a Gerilla Press Kft.-nek is, amely a Pesti Srácok című kormánypárti portál kiadója, és amely hasonló néven alakított ki emlékparkot a józsefvárosi Horváth Mihály téren. Ehhez egyébként az önkormányzat ingyen adta a területet, lemondva 17,4 millió forint közterület-használati díjról.