Tíz éven belül újíthatják fel a hévvonalakat

Megvannak a források a hévjáratok fejlesztésére, öt-tíz éven belül lecserélhetik az elavult vonatokat is – ígéri a fejlesztési tárca.

MTI
2017. 05. 31. 9:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Biztosítva vannak a források a tervezett budapesti kötött pályás közlekedési fejlesztésekre, a tervek szerint öt-tíz év alatt valamennyi hévvonalat felújítják, és lecserélik a vonatállományt – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Homolya Róbert szerdán a Cargo Közlekedési Kft. által szervezett KözlekedésVilág konferencián, Budapesten. Hozzátette: a múlt héten tárgyalt a kormány arról, hogy mindenáron véghezviszi a tervezett és bejelentett fejlesztéseket. Mint fogalmazott, „mindenki számára ismert a vonalak műszaki állapota”, a MÁV-HÉV Zrt. gördülőállományának átlagéletkora mintegy negyven év.

Az államtitkár szerint a tárca ősz elejére két fejlesztési koncepciót fog előterjeszteni a kormánynak a témában. Kitért arra is, hogy a hetekben kormánydöntés születik majd arról, hogyan valósuljon meg a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vasútivillamos-projekt, nyolc jármű beszerzése folyamatban van.

Az autóbuszállományról szólva azt mondta, „van hova fejlődni”, az állomány több mint 90 százaléka dízelüzemű, és megjegyezte, hogy egyértelműen a sűrített földgázas (cng) technológiát tartják alkalmasnak a hatékonyabb személyszállítási közszolgáltatáshoz.

Beszámolt arról, hogy 2020-ra 750-re szeretnék fejleszteni a mostani 100-200-as állományt. Mint mondta, hansgúlyeltolódást szeretnének elérni, 15-20 százalékra tervezik növelni az alternatív üzemanyagot használó buszok arányát a jelenlegi mintegy 3 százalékról.

Nikoletti Antal, a Nemzetgazdasági Minisztérium nemzetközi gazdasági kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára szerint fontos, hogy az elektromos közlekedés fejlesztése nem csak az e-autókra vonatkozzon, hanem arra is, hogy az érintett cégek proaktívan vegyenek részt a kapcsolódó iparfejlesztésekben.

Az elektromobilitás elterjedését is célzó Jedlik Ányos-tervről szólva kiemelte: eddigi talán a legnagyobb eredménye az elektromos gépkocsik vásárlásának támogatása, így a magyar vevők összegszerűen megkapják ugyanazt a szintű támogatást, mint Európa bármely országában.

Kitért arra, hogy folyamatban van az elektromobilitási fejlesztések a jelenleginél is átfogóbb szabályozása, a tervek szerint egy nagy törvénycsomagban az év végéig nyújtja be a tárca.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.