Tíz éven belül újíthatják fel a hévvonalakat

Megvannak a források a hévjáratok fejlesztésére, öt-tíz éven belül lecserélhetik az elavult vonatokat is – ígéri a fejlesztési tárca.

MTI
2017. 05. 31. 9:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Biztosítva vannak a források a tervezett budapesti kötött pályás közlekedési fejlesztésekre, a tervek szerint öt-tíz év alatt valamennyi hévvonalat felújítják, és lecserélik a vonatállományt – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Homolya Róbert szerdán a Cargo Közlekedési Kft. által szervezett KözlekedésVilág konferencián, Budapesten. Hozzátette: a múlt héten tárgyalt a kormány arról, hogy mindenáron véghezviszi a tervezett és bejelentett fejlesztéseket. Mint fogalmazott, „mindenki számára ismert a vonalak műszaki állapota”, a MÁV-HÉV Zrt. gördülőállományának átlagéletkora mintegy negyven év.

Az államtitkár szerint a tárca ősz elejére két fejlesztési koncepciót fog előterjeszteni a kormánynak a témában. Kitért arra is, hogy a hetekben kormánydöntés születik majd arról, hogyan valósuljon meg a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vasútivillamos-projekt, nyolc jármű beszerzése folyamatban van.

Az autóbuszállományról szólva azt mondta, „van hova fejlődni”, az állomány több mint 90 százaléka dízelüzemű, és megjegyezte, hogy egyértelműen a sűrített földgázas (cng) technológiát tartják alkalmasnak a hatékonyabb személyszállítási közszolgáltatáshoz.

Beszámolt arról, hogy 2020-ra 750-re szeretnék fejleszteni a mostani 100-200-as állományt. Mint mondta, hansgúlyeltolódást szeretnének elérni, 15-20 százalékra tervezik növelni az alternatív üzemanyagot használó buszok arányát a jelenlegi mintegy 3 százalékról.

Nikoletti Antal, a Nemzetgazdasági Minisztérium nemzetközi gazdasági kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára szerint fontos, hogy az elektromos közlekedés fejlesztése nem csak az e-autókra vonatkozzon, hanem arra is, hogy az érintett cégek proaktívan vegyenek részt a kapcsolódó iparfejlesztésekben.

Az elektromobilitás elterjedését is célzó Jedlik Ányos-tervről szólva kiemelte: eddigi talán a legnagyobb eredménye az elektromos gépkocsik vásárlásának támogatása, így a magyar vevők összegszerűen megkapják ugyanazt a szintű támogatást, mint Európa bármely országában.

Kitért arra, hogy folyamatban van az elektromobilitási fejlesztések a jelenleginél is átfogóbb szabályozása, a tervek szerint egy nagy törvénycsomagban az év végéig nyújtja be a tárca.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.