Áprilisban nettó 4,2 milliárd forintot költött a kormány az „Állítsuk meg Brüsszelt!” elnevezésű kampányra, ebből kétmilliárd újsághirdetésekre, egymilliárd pedig tévéreklámokra ment el – írja az Átlátszó, miután közérdekűadat-igénylést nyújtott be a Miniszterelnöki Kabinetirodához. Az ügy érdekessége, hogy Rogán minisztériuma csak 25 408 forintért cserébe adta ki a kért dokumentumokat az oknyomozó portálnak.
Az Átlátszó úgy véli, a fenti összegből jelent meg gigantikus hirdetés Schmidt Mária Figyelőjében és a Ripostban, valamint vélhetően ebből készült a sima brüsszelezős és a sorosozva brüsszelező tv-spot is.
A nemzeti konzultációval egyébként Mészáros Lőrinc is nagyon jól járt, hiszen a Mediaworks 14 megyei lapjában, illetve a Pannon Lapok városi újságjaiban címlapon valamint belső, egész oldalon jelentek meg a „Állítsuk meg Brüsszelt!” kormányhirdetések.