Annyira jól ment az Origo, hogy Száraz István túladott rajta

Két év alatt állítólag nyereségessé tették a cégcsoportot – a korábbi vezérigazgató szerint ilyenkor kell kiszállni az üzletből.

MN
2017. 06. 30. 14:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meglepő indokkal magyarázta meg a Világgazdaságnak Száraz István, hogy miért is adta el az Origót is működtető New Wave Media Group Zrt.-t.

Száraz a jegybankelnök fiának, a Matolcsy Ádám közvetett tulajdonában lévő Magyar Stratégiai Zrt.-nek adta el a vállalatot – állítása szerint azért, mert elérkezettnek látta az időt: elérte a céljait, és rendbe tette az origós cégcsoportot.

„A gazdaságilag bizonytalan lábakon álló cégcsoportot hosszú évek óta először sikerült nyereségessé tennünk, és üzletileg kiszámítható működést értünk el. Megkezdtük a médiacsoport termékpalettájának bővítését, egyebek mellett olyan új, ütőképes termékeket fejlesztettünk, mint amilyen az Origo Sport, és közben megújultak a tévécsatornáink. Portfóliószinten növeltük az elérésünket, ezzel megerősítve piacvezető pozíciónkat – sorolta az eltelt idő eredményeit Száraz István, majd hozzátette: – Ez a cégcsoport ma már jóval több, mint másfél évvel ezelőtt. Elindult a fenntartható növekedés útján, stabil lábakon áll, s egyre több olvasót és felhasználót képes megszólítani.”

Az ütőképes termékként emlegetett sportrovattól egyébként hárman álltak fel május végén – követve a korábban kirúgott vagy felmondó kollégákat. Száraz indoklásában azonban nem is ez a legkérdésesebb részlet: nehéz elképzelni, hogy egy vállalatvezető, aki áldozatos munkával két év alatt sikeres cégcsoportot varázsol egy tákolmányból, pont akkor adja el a vállalatot, amikor az nyereségessé kezd válni.

Nem mellesleg az Origo a közelmúltban nyert meg egy 340 millió forintos vissza nem térítendő forrást az E-mail 2.0 nevű projektben; az is mostanában derült ki, hogy tavaly óta 139 millió forint értékben tette közzé az MVM hirdetéseit.

Száraz ugyanakkor nem csak a médiavállalattól szabadult meg: eladta Frank Digital Kft.-t is, tulajdonában marad azonban a We Love Budapest és a We Love Balaton turisztikai oldal.

Mint a 24.hu emlékeztet rá, az Origo-csoport felvásárlója, az ingatlantevékenységre alapított Magyar Stratégiai Zrt. 145,6 millió forintos árbevételt ért el, és 130 millió forintos nyeresége volt adózás után. A New Wave Media Groupnak ennél jóval impozánsabb számai voltak a beszámolójában: 5,3 milliárd forintos nettó árbevétele volt, az adózott eredménye pedig 513,6 millió forint volt. Ráadásul a felvásárló Magyar Stratégiai Zrt. ellen 2016 szeptemberében NAV-végrehajtás is volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.