Annyira jól ment az Origo, hogy Száraz István túladott rajta

Két év alatt állítólag nyereségessé tették a cégcsoportot – a korábbi vezérigazgató szerint ilyenkor kell kiszállni az üzletből.

MN
2017. 06. 30. 14:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meglepő indokkal magyarázta meg a Világgazdaságnak Száraz István, hogy miért is adta el az Origót is működtető New Wave Media Group Zrt.-t.

Száraz a jegybankelnök fiának, a Matolcsy Ádám közvetett tulajdonában lévő Magyar Stratégiai Zrt.-nek adta el a vállalatot – állítása szerint azért, mert elérkezettnek látta az időt: elérte a céljait, és rendbe tette az origós cégcsoportot.

„A gazdaságilag bizonytalan lábakon álló cégcsoportot hosszú évek óta először sikerült nyereségessé tennünk, és üzletileg kiszámítható működést értünk el. Megkezdtük a médiacsoport termékpalettájának bővítését, egyebek mellett olyan új, ütőképes termékeket fejlesztettünk, mint amilyen az Origo Sport, és közben megújultak a tévécsatornáink. Portfóliószinten növeltük az elérésünket, ezzel megerősítve piacvezető pozíciónkat – sorolta az eltelt idő eredményeit Száraz István, majd hozzátette: – Ez a cégcsoport ma már jóval több, mint másfél évvel ezelőtt. Elindult a fenntartható növekedés útján, stabil lábakon áll, s egyre több olvasót és felhasználót képes megszólítani.”

Az ütőképes termékként emlegetett sportrovattól egyébként hárman álltak fel május végén – követve a korábban kirúgott vagy felmondó kollégákat. Száraz indoklásában azonban nem is ez a legkérdésesebb részlet: nehéz elképzelni, hogy egy vállalatvezető, aki áldozatos munkával két év alatt sikeres cégcsoportot varázsol egy tákolmányból, pont akkor adja el a vállalatot, amikor az nyereségessé kezd válni.

Nem mellesleg az Origo a közelmúltban nyert meg egy 340 millió forintos vissza nem térítendő forrást az E-mail 2.0 nevű projektben; az is mostanában derült ki, hogy tavaly óta 139 millió forint értékben tette közzé az MVM hirdetéseit.

Száraz ugyanakkor nem csak a médiavállalattól szabadult meg: eladta Frank Digital Kft.-t is, tulajdonában marad azonban a We Love Budapest és a We Love Balaton turisztikai oldal.

Mint a 24.hu emlékeztet rá, az Origo-csoport felvásárlója, az ingatlantevékenységre alapított Magyar Stratégiai Zrt. 145,6 millió forintos árbevételt ért el, és 130 millió forintos nyeresége volt adózás után. A New Wave Media Groupnak ennél jóval impozánsabb számai voltak a beszámolójában: 5,3 milliárd forintos nettó árbevétele volt, az adózott eredménye pedig 513,6 millió forint volt. Ráadásul a felvásárló Magyar Stratégiai Zrt. ellen 2016 szeptemberében NAV-végrehajtás is volt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.