Az elnök-vezérigazgató a TV2 Mokka című műsorában hétfőn tagadta, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban „bármiféle utasbiztonsági kérdés” lenne.
Mint mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen „nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó”, de az utasok biztonságát okozó hibák „nem nagyon történnek”. Hozzátette: sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája, és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van. Bolla Tibor hozzátette: azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy „valamit tenni kellett”.
A 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények – jelentette ki, megjegyezve: kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat. A BKV vezetője közölte, reméli, egy-két héten belül kijavítják a hibákat az orosz mérnökök, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba.
Az elnök-vezérigazgató közölte: nem találtak olyan hibát, amely „azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz”. Mint mondta, ezek a vonatok minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is jól össze van rakva, „csak gond van a végszereléssel, és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg”.
Bolla Tibor azzal kapcsolatban, hogy több mint nyolcszázmillió forintos kötbérigényt jelentettek be késedelmek miatt a gyártó-felújítójával, a Metrovagonmassal szemben, kiemelte: a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta, jelenleg az oroszok négy-hat héttel vannak lemaradva, de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek – írja az MTI.
A BKV Zrt. péntek délután megkezdte a felújított metrószerelvények átmeneti kivonását a forgalomból, hogy soron kívül átvizsgálják őket.
Amint arról beszámoltunk, péntek reggel lerobbant egy felújított metrókocsi, nem nyílt ki az ajtaja a Nyugati pályaudvarnál. Végül nagy nehezen az utasok szabadították ki magukat, miután a szerelvény vezetője közölte, hogy nem működik a vezérlés.
Bolla Tibor pénteken hangsúlyozta, hogy nem voltak életveszélyben az utasok. Hozzátette: semmiképp sem üzemszerű a működés, hogy szoftveres hiba miatt nem nyílnak az ajtók, ezt meg kell szüntetni.
Az elnök-vezérigazgatók szerint egy esetleges állomástűz esetén kinyílnak az ajtók, és az utasok elhagyhatják a szerelvényt. Hozzátette ugyanakkor, hogy az állomásokon automata tűzoltó berendezések vannak, így tűz remélhetőleg nem lesz.
Nem ez volt a felújított szerelvények első jelentős problémája ebben a hónapban: nemrég a Kálvin téren nemcsak a peron felé, hanem a másik oldalon is kinyíltak az ajtók, és csak a szerencsének köszönhető, hogy senki nem esett a sínek közé.