BKV-vezérigazgató: Biztonságos a 3-as metró

Bolla Tibor tagadta, hogy „bármiféle utasbiztonsági kérdés” állna fenn.

MN
2017. 06. 26. 7:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elnök-vezérigazgató a TV2 Mokka című műsorában hétfőn tagadta, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban „bármiféle utasbiztonsági kérdés” lenne.

Mint mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen „nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó”, de az utasok biztonságát okozó hibák „nem nagyon történnek”. Hozzátette: sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája, és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van. Bolla Tibor hozzátette: azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy „valamit tenni kellett”.

A 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények – jelentette ki, megjegyezve: kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat. A BKV vezetője közölte, reméli, egy-két héten belül kijavítják a hibákat az orosz mérnökök, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba.

Az elnök-vezérigazgató közölte: nem találtak olyan hibát, amely „azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz”. Mint mondta, ezek a vonatok minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is jól össze van rakva, „csak gond van a végszereléssel, és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg”.

Bolla Tibor azzal kapcsolatban, hogy több mint nyolcszázmillió forintos kötbérigényt jelentettek be késedelmek miatt a gyártó-felújítójával, a Metrovagonmassal szemben, kiemelte: a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta, jelenleg az oroszok négy-hat héttel vannak lemaradva, de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek – írja az MTI.

A BKV Zrt. péntek délután megkezdte a felújított metrószerelvények átmeneti kivonását a forgalomból, hogy soron kívül átvizsgálják őket.

Amint arról beszámoltunk, péntek reggel lerobbant egy felújított metrókocsi, nem nyílt ki az ajtaja a Nyugati pályaudvarnál. Végül nagy nehezen az utasok szabadították ki magukat, miután a szerelvény vezetője közölte, hogy nem működik a vezérlés.

Bolla Tibor pénteken hangsúlyozta, hogy nem voltak életveszélyben az utasok. Hozzátette: semmiképp sem üzemszerű a működés, hogy szoftveres hiba miatt nem nyílnak az ajtók, ezt meg kell szüntetni.

Az elnök-vezérigazgatók szerint egy esetleges állomástűz esetén kinyílnak az ajtók, és az utasok elhagyhatják a szerelvényt. Hozzátette ugyanakkor, hogy az állomásokon automata tűzoltó berendezések vannak, így tűz remélhetőleg nem lesz.

Nem ez volt a felújított szerelvények első jelentős problémája ebben a hónapban: nemrég a Kálvin téren nemcsak a peron felé, hanem a másik oldalon is kinyíltak az ajtók, és csak a szerencsének köszönhető, hogy senki nem esett a sínek közé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.