„A Fidesz–KDNP politikusai és a kormány propagandasajtója orbitális hazugságokat állítanak a Jobbik óriásplakát-kampányáról” – írja közleményben az ellenzéki párt pártigazgatója, Szabó Gábor, valamint gazdasági igazgatója, Schön Péter, akik nyilatkozatukban cáfolják a híreszteléseket.
Mindenekelőtt leszögezik, nem igaz, hogy az elmúlt hetek jobbikos kampánya 2,5 milliárd forintba került volna.
„Bizonyára a kormány a saját, közpénzmilliárdokat pazarló reklámkampányainak költségeiből indulnak ki, amelyeket magasan a piaci ár felett számláztatnak le a Fideszhez közel álló médiacégekkel”
– vélekedik Szabó és Schön, hozzátéve, a Jobbik a honlapján nyilvánosságra hozta, hogy mennyi plakáthelyet bérelt.
Áprilisban 27 359 917 forintot, májusban pedig 26 797 472 forintot költöttek a közterületi hirdetésekre, nem számítva a rongálás miatti költségeket, amit még nem összesítettek – ismerteti a közlemény.
Végül a Jobbik visszatámad: „A Fidesz–KDNP nem válaszol a sajtó kérdéseire arról, hogy a 2010-es és a 2014-es országgyűlési választási kampányban mennyi plakáthelyet és milyen összköltséggel béreltek. Attól tartanak, kiderül, milyen csalárd módon és eszközökkel, illetve honnan származó anyagi forrásokból nyerték meg a két legutóbbi országgyűlési választást” – írják, majd felszólítják a kormánypártokat, adjanak végre választ ezekre a kérdésekre.
Plakátkampány-szerződések és címlisták
Sajtóinformációk szerint a Jobbik április–májusi plakátkampány-szerződései és címlistái mellett az MSZP-vel kötött üzleti megállapodást is elvitték az adóellenőrök a Mahir Cityposter Kft. irodáiban tartott csütörtöki helyszíni vizsgálódás után.
Puskár Anett, a Mahir tanácsadója a Magyar Nemzet kérdésére elmondta, több mint 20 tételt szállítottak el irodájukból, és elvitték ügyvédjük, Magyar György szerződését is. A lapunknak nyilatkozó Magyar György áll a vizsgálatok elébe: álláspontja szerint mindent szabályosan intéztek, a NAV-nak elég lett volna kérnie a dokumentumokat.