Foglyul ejtett emberek a metróban, a BKV az oroszokat fenyegeti

Olvasónk is azon a felújított szerelvényen ült, melynek ajtaját kézzel feszítették fel az utasok a Nyugatinál. Az ellenzék Tarlós fejét akarja.

MN
2017. 06. 23. 9:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megint lerobbant egy felújított metrószerelvény a reggeli csúcsforgalomban. A fogságba került utasok között volt lapunk egyik olvasója, aki arról számolt be, hogy miután a metrókocsi ajtaja nem nyílt ki a Nyugati pályaudvarnál, a vezető körülbelül percenként bemondta, hogy türelmet kér, majd 10 perces várakozás után közölte, hogy nem működik a vezérlés. Olvasónk elcsípett egy mondatot arról is, hogy a szerelvény hátra fog tolatni, ám erre nem került sor. A vezető azt is bemondta, hogy végig fog menni a vonaton, és talán mechanikusan meg tudja oldani a kiszállást. 

Végül egy férfi érkezett, aki szólt az utasoknak, hogy az ajtó melletti piros kart kell elfordítaniuk, és így valóban kinyílt az ajtó.

A Hír TV azt írja, a leállt metró utasainak egy része kézzel kezdte feszegetni az ajtókat.

A BKK Facebook-oldalán közölte, hogy járműhiba miatt egy szakaszon nem közlekedik az M3-as. A bejegyzést gyorsan ellepték a dühös hozzászólások. Több utas is arra panaszkodott, hogy nem kaptak megfelelő tájékoztatást a pótlással kapcsolatban, valamint hogy az autóbuszok is ritkán közlekedtek. 

A beszámolók szerint sokan azt kifogásolták, hogy ugyan a metrókat nem tudták rendesen megcsinálni, de stadionokra van pénz. Úgy tudni, egy másik szerelvény is elromlott, ez a Klinikák állomáson.

Nem ez volt a felújított szerelvények első jelentős problémája ebben a hónapban: nemrég a Kálvin téren nemcsak a peron felé, hanem a másik oldalon is kinyíltak az ajtók, és csak a szerencsének köszönhető, hogy senki nem esett a sínek közé.

A péntek reggeli leállást követően a pártok is hangot adtak véleményüknek.

Úgy tűnik, a péntek délelőtti meghibásodás már az utolsó utáni  csepp volt a BKV Zrt. poharában is: a szervezet közleményében jelezte, hogy azonnali intézkedést követel a felújítást végző orosz Metrovagonmas vállalattól, és az állandósuló problémák miatt 800 millió forintos kötbérigénnyel fordultak az az MVM felé – ezt csak akkor nem érvényesítik, ha gyártó napokon belül normalizálni tudja a helyzetet.

Jelezték azt is, hogy leállították a metrószerelvények további felújítási folyamatát, amíg nem történik érdemi változás.

„A BKV Zrt. minden szerződéses lehetőséget igénybe vesz a helyzet javítása érdekében (például késedelmi kötbér, hibás teljesítési kötbér, garanciális jogok érvényesítése, stb.), azonban, ha az MVM-nek rövid időn belül nem sikerül jelentős javulást elérni a szerelvények megbízhatóságában, további radikális lépések megtétele sem zárható ki, amelyek minden következményét az orosz gyárra hárítjuk” – olvasható a levélben.

Nem voltak életveszélyben az utasok a péntek reggel, amikor az egyik, 3-as metró vonalán futó felújított szerelvénynek nem nyíltak ki az ajtói - közölte Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója kérdésre válaszolva egy más témában tartott sajtótájékoztatón. Elmondása szerint semmiképp sem üzemszerű a működés, hogy szoftveres hiba miatt nem nyílnak az ajtók, ezt meg kell szüntetni.

Bolla szerint egy esetleges állomástűz esetén kinyílnak az ajtók és az utasok elhagyhatják a szerelvényt. Hozzátette ugyanakkor, hogy az állomásokon automata tűzoltó-berendezések vannak, így tűz remélhetőleg nem lesz.

Bolla megerősítette, levélben értesítették a felújítást végző Metrovagonmast, hogy több mint 800 millió forint késedelmi kötbérre tartanak igényt, és azonnali módosításokat kértek a gyártótól. Amíg az oroszok nem változtatnak a hozzáállásukon, addig a BKV nem küld ki új szerelvényt felújításra, mert fenntarthatatlan lenne a menetrend szerinti közlekedés a 3-as metró vonalán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.