Megint lerobbant egy felújított metrószerelvény a reggeli csúcsforgalomban. A fogságba került utasok között volt lapunk egyik olvasója, aki arról számolt be, hogy miután a metrókocsi ajtaja nem nyílt ki a Nyugati pályaudvarnál, a vezető körülbelül percenként bemondta, hogy türelmet kér, majd 10 perces várakozás után közölte, hogy nem működik a vezérlés. Olvasónk elcsípett egy mondatot arról is, hogy a szerelvény hátra fog tolatni, ám erre nem került sor. A vezető azt is bemondta, hogy végig fog menni a vonaton, és talán mechanikusan meg tudja oldani a kiszállást.
Végül egy férfi érkezett, aki szólt az utasoknak, hogy az ajtó melletti piros kart kell elfordítaniuk, és így valóban kinyílt az ajtó.
A Hír TV azt írja, a leállt metró utasainak egy része kézzel kezdte feszegetni az ajtókat.
A BKK Facebook-oldalán közölte, hogy járműhiba miatt egy szakaszon nem közlekedik az M3-as. A bejegyzést gyorsan ellepték a dühös hozzászólások. Több utas is arra panaszkodott, hogy nem kaptak megfelelő tájékoztatást a pótlással kapcsolatban, valamint hogy az autóbuszok is ritkán közlekedtek.
A beszámolók szerint sokan azt kifogásolták, hogy ugyan a metrókat nem tudták rendesen megcsinálni, de stadionokra van pénz. Úgy tudni, egy másik szerelvény is elromlott, ez a Klinikák állomáson.
Nem ez volt a felújított szerelvények első jelentős problémája ebben a hónapban: nemrég a Kálvin téren nemcsak a peron felé, hanem a másik oldalon is kinyíltak az ajtók, és csak a szerencsének köszönhető, hogy senki nem esett a sínek közé.
A péntek reggeli leállást követően a pártok is hangot adtak véleményüknek.
Úgy tűnik, a péntek délelőtti meghibásodás már az utolsó utáni csepp volt a BKV Zrt. poharában is: a szervezet közleményében jelezte, hogy azonnali intézkedést követel a felújítást végző orosz Metrovagonmas vállalattól, és az állandósuló problémák miatt 800 millió forintos kötbérigénnyel fordultak az az MVM felé – ezt csak akkor nem érvényesítik, ha gyártó napokon belül normalizálni tudja a helyzetet.
Jelezték azt is, hogy leállították a metrószerelvények további felújítási folyamatát, amíg nem történik érdemi változás.