Megint lerobbant egy felújított metrószerelvény a reggeli csúcsforgalomban. A fogságba került utasok között volt lapunk egyik olvasója, aki arról számolt be, hogy miután a metrókocsi ajtaja nem nyílt ki a Nyugati pályaudvarnál, a vezető körülbelül percenként bemondta, hogy türelmet kér, majd 10 perces várakozás után közölte, hogy nem működik a vezérlés. Olvasónk elcsípett egy mondatot arról is, hogy a szerelvény hátra fog tolatni, ám erre nem került sor. A vezető azt is bemondta, hogy végig fog menni a vonaton, és talán mechanikusan meg tudja oldani a kiszállást.
Végül egy férfi érkezett, aki szólt az utasoknak, hogy az ajtó melletti piros kart kell elfordítaniuk, és így valóban kinyílt az ajtó.
A Hír TV azt írja, a leállt metró utasainak egy része kézzel kezdte feszegetni az ajtókat.
A BKK Facebook-oldalán közölte, hogy járműhiba miatt egy szakaszon nem közlekedik az M3-as. A bejegyzést gyorsan ellepték a dühös hozzászólások. Több utas is arra panaszkodott, hogy nem kaptak megfelelő tájékoztatást a pótlással kapcsolatban, valamint hogy az autóbuszok is ritkán közlekedtek.
A beszámolók szerint sokan azt kifogásolták, hogy ugyan a metrókat nem tudták rendesen megcsinálni, de stadionokra van pénz. Úgy tudni, egy másik szerelvény is elromlott, ez a Klinikák állomáson.
Nem ez volt a felújított szerelvények első jelentős problémája ebben a hónapban: nemrég a Kálvin téren nemcsak a peron felé, hanem a másik oldalon is kinyíltak az ajtók, és csak a szerencsének köszönhető, hogy senki nem esett a sínek közé.
A péntek reggeli leállást követően a pártok is hangot adtak véleményüknek.
Úgy tűnik, a péntek délelőtti meghibásodás már az utolsó utáni csepp volt a BKV Zrt. poharában is: a szervezet közleményében jelezte, hogy azonnali intézkedést követel a felújítást végző orosz Metrovagonmas vállalattól, és az állandósuló problémák miatt 800 millió forintos kötbérigénnyel fordultak az az MVM felé – ezt csak akkor nem érvényesítik, ha gyártó napokon belül normalizálni tudja a helyzetet.
Jelezték azt is, hogy leállították a metrószerelvények további felújítási folyamatát, amíg nem történik érdemi változás.
„A BKV Zrt. minden szerződéses lehetőséget igénybe vesz a helyzet javítása érdekében (például késedelmi kötbér, hibás teljesítési kötbér, garanciális jogok érvényesítése, stb.), azonban, ha az MVM-nek rövid időn belül nem sikerül jelentős javulást elérni a szerelvények megbízhatóságában, további radikális lépések megtétele sem zárható ki, amelyek minden következményét az orosz gyárra hárítjuk” – olvasható a levélben.
Nem voltak életveszélyben az utasok a péntek reggel, amikor az egyik, 3-as metró vonalán futó felújított szerelvénynek nem nyíltak ki az ajtói - közölte Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója kérdésre válaszolva egy más témában tartott sajtótájékoztatón. Elmondása szerint semmiképp sem üzemszerű a működés, hogy szoftveres hiba miatt nem nyílnak az ajtók, ezt meg kell szüntetni.
Bolla szerint egy esetleges állomástűz esetén kinyílnak az ajtók és az utasok elhagyhatják a szerelvényt. Hozzátette ugyanakkor, hogy az állomásokon automata tűzoltó-berendezések vannak, így tűz remélhetőleg nem lesz.
Bolla megerősítette, levélben értesítették a felújítást végző Metrovagonmast, hogy több mint 800 millió forint késedelmi kötbérre tartanak igényt, és azonnali módosításokat kértek a gyártótól. Amíg az oroszok nem változtatnak a hozzáállásukon, addig a BKV nem küld ki új szerelvényt felújításra, mert fenntarthatatlan lenne a menetrend szerinti közlekedés a 3-as metró vonalán.