Gyerekek a dobozon: Kárász elnézést kért, de károsnak tartja a botránykeltést

Hétéves kampányt tettek tönkre a cikkükkel – akadt ki a Magyar Narancsra a tejesdoboz-akció szervezője.

MN
2017. 06. 16. 10:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Éles, személyeskedésig elmenő vita bontakozott ki az ATV stúdiójában pénteken az eltűnt gyerekeket bemutató tejesdoboz-kampány kapcsán, amiről csütörtökön a Magyar Narancs újságírója, Nagy Gergely írta meg: megvizsgáltak négy eltűnt fiatalt, aki az Alföldi-tejesdobozok oldalán látható, közülük három pedig valójában nagyon is megvan.

Kárász Róbert, a kampányt és az Ezer Lámpás Éjszakáját is szervező Gap Média tulajdonosa a tévéműsorban arról beszélt, hogy az akció során a rendőrség hivatalos oldalán, a Police.hu-n szereplő adatokat használták fel, jogszerűen, és az nem az ő hibájuk, ha ez valamiért nem frissül vagy pontatlan.

Kárász ugyanakkor az újságíró szemére hányta, hogy cikkével egy hét éve sikeresen működő kampányt tett tönkre – sok szülőnek pedig az utolsó szalmaszálat jelenti, ha eltűnt gyerekük képe felkerülhet erre a felületre. Az is elhangzott, hogy a fényképes tejesdobozoknak köszönhetően eddig 30 gyereket sikerült megtalálni itthon.

Nagy Gergely méltatlannak nevezte a kampány tévedését, és kínosnak az egyébként jószándékú kezdeményezésre nézve. Felrótta Kárásznak, hogy miért nem kért nyilvánosan bocsánatot a tévesen eltűntként bemutatott fiataloktól, amit a szervező – sokadik kérésre – aztán megtett.

Kárász Róbert ugyanakkor végig azzal érvelt, hogy jogi értelemben egy személy addig számít eltűntnek, amíg nem jelenti valamelyik hivatalos fórumon visszatérését – ezt pedig sokan nem teszik meg. Arra is hivatkozott, hogy nekik nem dolguk kétségbe vonni a rendőrségi adatbázis hitelességét, és kapacitásuk sincs arra, hogy a személyek után külön nyomozást folytassanak.

A Magyar Narancsnak a rendőrség egyébkét azt mondta, hogy adataikat rendszeresen frissítik, a változásokat ott lehet nyomon követni. Lapunk érdeklődött a hatóságnál, hogy milyen gyakorisággal frissítik az adatbázist, és értesítik-e a kampányszervezőket arról, ha valakit megtalálnak. Kérdéseinkre eddig nem kaptunk választ, ha érkezik reakció, frissítjük cikkünket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.