Éles, személyeskedésig elmenő vita bontakozott ki az ATV stúdiójában pénteken az eltűnt gyerekeket bemutató tejesdoboz-kampány kapcsán, amiről csütörtökön a Magyar Narancs újságírója, Nagy Gergely írta meg: megvizsgáltak négy eltűnt fiatalt, aki az Alföldi-tejesdobozok oldalán látható, közülük három pedig valójában nagyon is megvan.
Kárász Róbert, a kampányt és az Ezer Lámpás Éjszakáját is szervező Gap Média tulajdonosa a tévéműsorban arról beszélt, hogy az akció során a rendőrség hivatalos oldalán, a Police.hu-n szereplő adatokat használták fel, jogszerűen, és az nem az ő hibájuk, ha ez valamiért nem frissül vagy pontatlan.
Kárász ugyanakkor az újságíró szemére hányta, hogy cikkével egy hét éve sikeresen működő kampányt tett tönkre – sok szülőnek pedig az utolsó szalmaszálat jelenti, ha eltűnt gyerekük képe felkerülhet erre a felületre. Az is elhangzott, hogy a fényképes tejesdobozoknak köszönhetően eddig 30 gyereket sikerült megtalálni itthon.
Nagy Gergely méltatlannak nevezte a kampány tévedését, és kínosnak az egyébként jószándékú kezdeményezésre nézve. Felrótta Kárásznak, hogy miért nem kért nyilvánosan bocsánatot a tévesen eltűntként bemutatott fiataloktól, amit a szervező – sokadik kérésre – aztán megtett.
Kárász Róbert ugyanakkor végig azzal érvelt, hogy jogi értelemben egy személy addig számít eltűntnek, amíg nem jelenti valamelyik hivatalos fórumon visszatérését – ezt pedig sokan nem teszik meg. Arra is hivatkozott, hogy nekik nem dolguk kétségbe vonni a rendőrségi adatbázis hitelességét, és kapacitásuk sincs arra, hogy a személyek után külön nyomozást folytassanak.
A Magyar Narancsnak a rendőrség egyébkét azt mondta, hogy adataikat rendszeresen frissítik, a változásokat ott lehet nyomon követni. Lapunk érdeklődött a hatóságnál, hogy milyen gyakorisággal frissítik az adatbázist, és értesítik-e a kampányszervezőket arról, ha valakit megtalálnak. Kérdéseinkre eddig nem kaptunk választ, ha érkezik reakció, frissítjük cikkünket.