Házkutatás a Mahirnál – a kormánylap mindent tud előre a nyomozásról

Mint az ötvenes években: a Magyar Idők megírja, a nyomozók munkához látnak. A Jobbik plakátkampányára kíváncsiak.

Kovacsik Ágnes
2017. 06. 13. 5:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ötvenes évek gyakorlatához hasonlóan a pártsajtó adta meg a kezdőlövést abban a nyomozásban, amely azzal indult, hogy a Mahir Cityposternél hétfőn bűnügyi nyomozók jelentek meg. 

A Magyar Idők online hírszájtján még a múlt csütörtök délután közölt egy rövid hírt, amelyben arról írt, hogy értesülései szerint 

„költségvetési csalás gyanúja miatt nyomozást indított a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. és Mahir Cityposter Kft. ügyletei miatt”.

A lap pénteken és szombaton is cikket közölt az ügyről, így már napokkal hamarabb tudott az eljárásról, mint maga a cég. A cikkek minden esetben név nélkül jelentek meg. A pénteki cikk nem felejti el közölni a lehetséges ítéletet sem, miszerint:

„A hatályos jogszabályok alapján a szóban forgó bűncselekmény alapesetben két évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető, ám minősített esetben a büntetési tétel elérheti a tíz évet.”

– Egy normál, rendes adóhatósági ellenőrzésre az adóhatóság ellenőrei e hét csütörtökre már bejelentkeztek – mondta a Hír TV-nek Böröczky Kornélia, a lapunk tulajdonosi köréhez tartozó Mahir Cityposter Kft. jogi képviselője. Revizorok helyett viszont az adóhatóság bűnügyi nyomozói érkeztek a plakátcéghez már hétfőn, de ugyanazokra az iratokra voltak kíváncsiak, mint kollégáik.

Négy adónyomozó várta Kovács Istvánt, a Mahir ügyvezetőjét a bejáratnál, majd közölték vele, hogy ismeretlen tettes ellen költségvetési csalás ügyében vizsgálatot indítanak a plakátcégnél.

„Természetesen felkísértem őket, megnéztük a megbízólevelüket, megnéztük, milyen papírokat kérnek, és a legnagyobb együttműködéssel próbáljuk előkészíteni azokat a papírokat, amelyekre szükségük van” – mondta Kovács István.

Az ellenőrzés a 2017. január és 2017. április 30-a közötti időszakot érinti, vagyis az adónyomozók a Jobbik plakátkampányát megelőző időszak papírjaira voltak kíváncsiak. A cég ügyvezetője hangsúlyozta, a Mahir Cityposter áll a vizsgálatok elé, a társaság gazdálkodása ugyanis törvényes és szabályos. 

Böröczky Kornélia szokatlannak tartja az eljárást.

„Értetlenül állunk az események előtt, hiszen számomra ügyvédként ez teljes mértékben megdöbbentő, ez nem egy bevett gyakorlat.”

A cég jogi képviselője szerint előfordul, hogy az adóhatósági ellenőrzésből később bűnügyi igazgatósági eljárás lesz, de az, hogy a bűnügyi eljárás megelőzi az adóhatóságit, nagyon ritka.

A Mahir Cityposter panasszal élt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal határozata ellen.

Noha az adóhatóság nyomozói a Simicska Lajos üzletember érdekeltségébe tartozó céghez csak egy szokásos ellenőrzésre jelentkeztek be, a kormányközeli Magyar Idők már a múlt héten azt írta: a Mahirnál költségvetési csalás gyanújával indult nyomozás.

A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó lap szerint a fideszes Tállai András által felügyelt szervezet közérdekű bejelentésre indított eljárást a Jobbik lopós plakátkampányával összefüggésben,

a kormánypárti lap által megfogalmazott gyanú szerint több plakát kerülhetett ki, mint amennyit a Mahir és a Publimont bevallott.

Közben a Jobbik nyilvánosságra hozta a párt honlapján a plakátkampány adatait és a kihelyezett hirdetések havi lebontását. Az ellenzéki párt ugyanakkor arcátlan hazugságnak nevezte a Fidesz állítását, hogy a kampányra két és fél milliárd forintot költött volna.

Emlékeztet rá, ha ez igaz lenne, akkor a Fidesznek a 2010-es és a 2014-es választási kampánya meghaladta volna a hatmilliárd forintot, ami a többszöröse lett volna a törvényben megszabott keretnek. Ily módon csalással nyerhettek volna mindkét választáson – tette hozzá a Jobbik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.