A metró után már a HÉV-vel is gondok vannak: a Batthyány tér és a Margit híd közötti alagútban sebességcsökkentést rendeltek el az aggasztóan szaporodó hajszálrepedések miatt – írja a Népszava.
A lap kérdésére válaszolva a BKV közölte, hogy a Batthyány tér és a Margit híd közötti alagútban a már meglévő repedések mellé újabbak alakulnak ki a fonódó villamosok okozta fokozott igénybevétel miatt.
A pályaszakaszon sebességcsökkentésre kötelezték a fonódó villamosokat is. „A HÉV-alagút födéme feletti közlekedés feltételeit a Nemzeti Közlekedési Hatóság határozta meg számunkra, végzésük alapján 2016 szeptemberétől óránként 25 kilométeres sebességkorlátozást vezettünk be az érintett szakaszon. A hatósági állásfoglalás szerint ezt a korlátozást mindaddig fenn kell tartani, amíg az alagútban tapasztalt hajszálrepedések terjedése műszakilag teljes mértékben megoldódik” – közölte a közlekedési társaság.
Az alagútban a Batthyány téri állomásra 20 kilométeres sebességgel haladhatna be a szerelvény, de ezt 10 kilométerre csökkentettek.
A Népszava kérdéseire küldött válaszában a BKV nem közölte, hogy a hajszálrepedések terjedését miként és mikor fogják végérvényesen megoldani.
A lestrapált HÉV-alagutat egyébként több szakértő szerint is teljesen fel kellett volna újítani még azelőtt, hogy két éve villamosvágányokat építettek a tetejére. Csakhogy a fonódó villamoshálózat költségvetésébe nem fért bele a rekonstrukció. A BKK szerint erre nem is volt feltétlenül szükség, mert bár a terheléses mérés a dilatációk közelében oldalirányú mozgást jelzett, a teherbírást az alagúti szakaszon megfelelőnek találták – teszi hozzá a lap.