Már a HÉV-vel is gondok vannak

Sebességcsökkentést rendeltek el az alagútban aggasztóan szaporodó hajszálrepedések miatt.

MN
2017. 06. 26. 4:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A metró után már a HÉV-vel is gondok vannak: a Batthyány tér és a Margit híd közötti alagútban sebességcsökkentést rendeltek el az aggasztóan szaporodó hajszálrepedések miatt – írja a Népszava.

A lap kérdésére válaszolva a BKV közölte, hogy a Batthyány tér és a Margit híd közötti alagútban a már meglévő repedések mellé újabbak alakulnak ki a fonódó villamosok okozta fokozott igénybevétel miatt.

A pályaszakaszon sebességcsökkentésre kötelezték a fonódó villamosokat is. „A HÉV-alagút födéme feletti közlekedés feltételeit a Nemzeti Közlekedési Hatóság határozta meg számunkra, végzésük alapján 2016 szeptemberétől óránként 25 kilométeres sebességkorlátozást vezettünk be az érintett szakaszon. A hatósági állásfoglalás szerint ezt a korlátozást mindaddig fenn kell tartani, amíg az alagútban tapasztalt hajszálrepedések terjedése műszakilag teljes mértékben megoldódik” – közölte a közlekedési társaság.

Az alagútban a Batthyány téri állomásra 20 kilométeres sebességgel haladhatna be a szerelvény, de ezt 10 kilométerre csökkentettek.

A Népszava kérdéseire küldött válaszában a BKV nem közölte, hogy a hajszálrepedések terjedését miként és mikor fogják végérvényesen megoldani.

A lestrapált HÉV-alagutat egyébként több szakértő szerint is teljesen fel kellett volna újítani még azelőtt, hogy két éve villamosvágányokat építettek a tetejére. Csakhogy a fonódó villamoshálózat költségvetésébe nem fért bele a rekonstrukció. A BKK szerint erre nem is volt feltétlenül szükség, mert bár a terheléses mérés a dilatációk közelében oldalirányú mozgást jelzett, a teherbírást az alagúti szakaszon megfelelőnek találták – teszi hozzá a lap.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.