Mégis marad a kétéves hűségidő?

Egyéves hűséggel megfizethetetlenné váltak volna a telefonok. A kormány hallgatott a telekomcégekre.

MN
2017. 06. 07. 15:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha a kormány teljesen megszüntette volna a kétéves hűségidővel járó távközlési szerződéseket, most úgy tűnik, a cégek továbbra is megkövetelhetnek készülékvásárláshoz huszonnégy hónapos hűséget készülékkedvezményért cserébe – írja az Mfor.hu a gazdasági bizottság által benyújtott módosító javaslat alapján.

Mint arról beszámoltunk, a kormány májusban kezdeményezte az elektronikus hírközlésről szóló törvény módosítását. Ez alapján a távközlési cégek kétéves helyett egyéves hűségidőre szerződhettek volna ügyfeleikkel. A változtatást azzal indokolták, hogy a hűségszerződések teljesen kiszolgáltatottá teszik a fogyasztókat. Később a távközlési cégek felvetették, hogy a tizenkét hónapos hűséggel a fogyasztók sem járnának jól, mivel épp ez a modell teszi lehetővé, hogy viszonylag olcsón jussanak az előfizetők drága készülékekhez.

A jelek szerint a kormány adott a telekommunikációs cégek véleményére, mivel a gazdasági bizottság által a tervezethez benyújtott módosító javaslat árnyalná a képet, és abban az esetben továbbra is lehetőséget adna a kétéves hűségidőre, ha a szerződéskötés kedvezményes készülékvásárlással együtt járna. Az előfizetési díjnak viszont ebben az esetben is meg kellene egyeznie az egyéves hűségidővel kötött szerződések díjával.

Újdonságként kerülne be a törvénybe az a tétel is, hogy a szolgáltatók a hűségszerződéssel vásárolt készülékek esetében a határozott idejű szerződés lejárta után kötelesek lennének a készüléket ingyen hálózatfüggetlenné tenni.

A bizottság a javaslatával lerövidítené azt a határidőt, amelyen belül a fogyasztó jogosult lenne felmondani szerződését, ha a szerződési idő alatt a szolgáltató egyoldalúan módosítást eszközölne. Ezt a korábban jelzett 90-ről 45 napra csökkentenék.

A határozott időtartamú szerződés lejárta előtti 90 napban a szolgáltatónak a jövőben kötelessége lenne három alkalommal tájékoztatni az előfizetőt a szerződés megszűnését követően létrejövő változásokról, illetve arról, hogy milyen, a hatályos szerződési feltételekhez hasonló feltételeket tartalmazó ajánlatai vannak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.