Megtalálták az oroszok a hármas metró hibáját

A Budapestre érkező mérnökök kijavították az optikai csatoló elemeknél keletkezett hibát.

MN
2017. 06. 27. 8:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megtalálták és elhárították a felújított orosz szerelvény hibáját a Metrovagonmas Budapestre érkezett mérnökei – írja közleményében a BKV.

A hétvégén azonnal megkezdte a felújított szerelvények átvizsgálását a főkonstruktorral, illetve a jármű főmérnökével együtt a több mint 20 mérnökből és szakemberekből álló szakértői csoport. A legapróbb részletekre is kiterjedő vizsgálat eredményeképpen megtalálták a kiváltó okot – a szerelvények egyik alkatrészének, az optikai csatoló elemnek hibáját –, amelyet azonnal ki is javítottak. Az eset kapcsán a teljes flotta átvizsgálását is végrehajtják – közölte a közlekedési vállalat.

Hozzátették: ha minden az elvártaknak megfelelően alakul, akkor jövő héten megkezdődhet a szerelvények fokozatos, újbóli üzembe állítása. 

Közleményükben hangsúlyozták: a BKV minden szerződésben foglalt jogával élni fog a Metrovagonmassal szemben, ezért társaságuk a rendszeres meghibásodások miatt hibás teljesítési kötbért, illetve kárátalányt, a késedelmes szállítás miatt pedig késedelmi kötbért érvényesít az orosz féllel szemben. Mint írták, az első ilyen kötbérkövetelést már be is nyújtották, és minden felmerülő probléma esetén újabb kötbérkövetelést nyújtanak be.

Korábban a Hvg.hu nyomán megírtuk, hogy napi 23 ezer euró, vagyis 7,1 millió forint kárátalányt követelhet a BKV szerelvényenként az orosz Metrovagonmastól a forgalomból múlt pénteken kivont járművek után.

Az Index cikke alapján beszámoltunk arról, hogy múlt péntektől csak a régi orosz metrók közlekedhetnek a 3-as vonalon, a Nemzeti Közlekedési Hatóság ugyanis utasította a BKV-t, hogy az öt felújított orosz szerelvényt vonja ki a forgalomból.

Ezzel egy időben a BKV Budapestre hívta az orosz mérnököket, hogy átvizsgálják a felújított kocsikat, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen.

Az intézkedés előzménye, hogy rendszerhiba miatt nem nyíltak ki a felújított metró ajtajai a Nyugati pályaudvarnál múlt péntek reggel, így az utasoknak kellett felfeszíteni őket.

Héfőn Bolla Tibor tagadta, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban „bármiféle utasbiztonsági kérdés” lenne, szerinte a felújított metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát. Mint mondta, nem találtak olyan hibát, amely „azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz”. 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.