Tarlós: Akármit is rikácsolnak, felújítom a metrót

A főváros a saját megtakarításához nyúlna. A főpolgármester szerint ez már lelkiismereti kérdés.

MN
2017. 06. 08. 10:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány nem ad többletpénzt a 3-as metró felújítására, ezért a főváros a saját megtakarításához akar nyúlni – jelentette be Tarlós István. A főpolgármester elmondása szerint évek óta egy célja van: felújítják a metrót, „ha a fene fenét eszik is”.

„Próbáljuk meg életszerűen elemezni a 3-as metró ügyét. Van itt egy 1976 és 1990 között átadott, rendkívül aggott metró, amelyet muszáj felújítani. Én ezt fel fogom újítani, akárki akármit beszél, rikácsol, hazudik. [ ] Bármibe kerül, és bármilyen kommunikáció várható a jövőben, bármilyen rosszindulatú írások, engem nem érdekel. Egy célom van, öt éve a legfontosabb cél: hogy felújítsuk a metrót” – szögezte le. Hozzátette, hogy szerinte ez már lelkiismereti kérdés – írja a Hír TV.

A tegnapi kormányülésen született megegyezésről Tarlós úgy vélekedett, hogy az „optimálisnál rosszabb, a rosszindulatúak által vártnál jobb” megállapodás jött létre. „Pluszpénzt ugyan nem kapunk, ha minden igaz, akadályokat sem kapunk. A lényeg, hogy beértek az új ajánlatok a déli, a középső és az északi szakasz állomásaira, továbbá az alagútra” – számolt be a főpolgármester. Hozzátette: az észszerűség szerint az északi szakasszal kezdik a renoválást, bár ő a déli szakasz felújítását tartotta fontosabbnak.

Mint mondta, a teljes alagút, illetve az északi szakasz felújítását már szeptember végén elkezdhetik, a maradék szakaszokra pedig valószínűleg új tendert írnak ki.

A beruházás fedezetével kapcsolatban Tarlós István arról számolt be, hogy a kormánnyal kötött, érvényes támogatási szerződésben 137,5 milliárd forint szerepel, amely a szakvélemények alapján bőven elég az alagút felújítására. Ha a költségek mégis meghaladják ezt az összeget, a fővárosnak arra is lesz fedezete, igaz más beruházások rovására.

„Ha mégis többe kerül, mint 137 milliárd, honnan lesz fedezet? Elárulom, hogy mivel 2012 óta kínlódom a 3-as metróval, a gondolataim előbbre jártak, mint a kommunikáció. Próbáltunk gazdálkodni, és van egy komoly, több tízmilliárdos pénzmaradvány a főváros saját gazdálkodásából. Másra akartuk elkölteni, de ebből egy fillért sem fogok engedni elkölteni. Tartalékolni kell a 3-as metróra” – közölte a városvezető, hozzátéve: Brüsszelben egy, a kormány és a főváros által felállított küldöttség arról tárgyal majd, hogy ne érje hazánkat szankció, ha ezt a fővárosi tartalékot is fel kell használni a metrófelújításhoz.

Tarlós szerint ezt a problémát Budapest akkor is megoldja, ha „teljesen magára marad”, erre azonban csak akkor van esély, ha „valahol, valamilyen szinten szándékosan” akadályozni fogják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.