A fővárosban az elmúlt hónapokban zuhanni kezdett a fizetési hajlandóság – írja a 24.hu.
Tarlós még márciusban szólította fel az autósokat: ne fizessék be az 50 ezer forintos bírságot mindazok, akiket – kötelező haladási irány megsértése miatt – úgy bírságoltak meg ilyen súlyosan, hogy a közterület-felügyelők a helyszínen sem voltak. Később Pintér Sándor is a főpolgármester pártjára állt: májusban körlevélben nyilvánította ki álláspontját, amely szerint a közterület-felügyeletek kamerák alapján nem róhatnak ki büntetéseket. Ajánlása szerint a közterület-felügyeleteknek a képfelvételekkel a rendőrségnél kell eljárást kezdeményezniük.
A 24.hu azt írja, az önkormányzatok szerint a belügyminiszter levele nem tartalmazott megalapozott jogi hivatkozást, így több helyen továbbra is zavartalanul működtetik a kiépített rendszert. Emellett úgy tudják, hogy a kerületek újabban jogászok segítségével találtak egy olyan törvényi kiskaput, amellyel jogot formálhatnak a befizetett bírságok 40 százalékára akkor is, ha az adminisztrációs munkát a BRFK végzi el.
A Belváros-Lipótváros Közterület-felügyelet a portálnak küldött levelében kifejezetten a kamerák körüli vitát tette felelőssé az elmúlt három hónapban kialakult súlyos helyzetért: az állítják, hogy március óta kevesebb mint felére csökkent a fegyelmezetten fizető autósok aránya, és megugrott a büntetések alapját képező szabálytalanságok száma is.
A gépkocsivezetők láthatóan figyelmen kívül hagyják a behajtási tilalomra, kötelező haladási irányra vonatkozó szabályokat, tekintettel arra, hogy a térfigyelő kamerák alapján „nem büntetheti a gépkocsivezetőket a közterület- felügyelet” – tették hozzá. Az V. kerületi közteresek szerint a szabályszegések száma is megduplázódott, míg egy átlagos áprilisi napon 21-22 szabálytalanság történt, ugyanazon helyszínen májusban napi 46 szabályszegéssel kellett foglalkoznia a közterület-felügyelőknek.