„Bizonyos várakozások ellenére is van előremozdulás, és látszik az alagút vége” – mondta pénteken Tarlós István főpolgármester a 3-as metró felújításáról. Beérkeztek ugyanis az ajánlatok az újabb közbeszerzési kiírásokra, amelyek közül a déli szakasz állomásai és az alagút esetében „kezelhető”, vagyis 15 százalékos a költségtúllépés, így „nem életszerűtlen feltételezés”, hogy a kormány megadja a szerződéskötésre az engedélyt, és hamarosan megindulhat a munka.
A főváros a kormánnyal kötött korábbi megállapodás értelmében 137 milliárd forintot költhet a metróvonal felújítására, de az első körben ezt jóval meghaladó árajánlatokat kapott. Tarlós szerint fedezet nélküli kötelezettségvállalás lett volna ezek alapján szerződést kötni, ezért kellett érvényteleníteni az első kiírásokat. Az áremelkedésnek több oka is van, például az, hogy a mérnökárat másfél-két évvel ezelőtt határozták meg, engedélyezési tervek hiányában, illetve jelentősen megugrottak a kivitelezési díjak, mivel „az iparosok nagy része elment”.