Tíz centire is elmozdultak egymástól a Rákóczi híd támfalai

Meg kellett támasztani a támfalat a Rákóczi híd pesti hídfőjénél. A közútkezelő szerint nincs veszély.

Radványi Benedek
2017. 06. 28. 6:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ATV híradójában mutatták be, hogy a Rákóczi híd betonelemei körülbelül 5-6 méteres szakaszon elváltak a töltéstől, néhol több mint 10 centiméterre is kitértek egymástól az elemek. A jelenséget néhány napja vették észre.

A híd műszaki felügyeletét végző Budapest Közút munkatársai folyamatosan dolgoznak a fal megerősítésén. Közleményükben azt írták, hogy a balesetveszély megelőzésére kellett ideiglenesen megtámasztani a támfalat.

Az Atv.hu-n azt írják, a híd alig több mint 20 éves története során ez már legalább a negyedik ilyen eset volt. Úgynevezett talajtámfalat alkalmaztak a híd mögé feltöltött föld függőleges megtámasztására. Ezzel az a gond, hogy ehhez a francia szabadalomból átvett, de speciálisan magyar megoldáshoz használt egyik alkatrész rendszeresen meghibásodik.

„Egy üvegszálas poliészterszalag víz hatására korrodál, és ez okozza azt, hogy a szalagok kiszakadnak, és ezzel a támfal megtámasztó hatása megszűnik” – magyarázta a problémát Dalmy Dénes, a Budapesti Műszaki Egyetem címzetes egyetemi docense, aki tartószerkezeti tervezőként és hidászként is dolgozik.

Tovább rontja a helyzetet, hogy a hídon nemrég elindult a villamosközlekedés, ez pedig felgyorsítja a talajmozgásokat. 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.