Az ATV híradójában mutatták be, hogy a Rákóczi híd betonelemei körülbelül 5-6 méteres szakaszon elváltak a töltéstől, néhol több mint 10 centiméterre is kitértek egymástól az elemek. A jelenséget néhány napja vették észre.
A híd műszaki felügyeletét végző Budapest Közút munkatársai folyamatosan dolgoznak a fal megerősítésén. Közleményükben azt írták, hogy a balesetveszély megelőzésére kellett ideiglenesen megtámasztani a támfalat.
Az Atv.hu-n azt írják, a híd alig több mint 20 éves története során ez már legalább a negyedik ilyen eset volt. Úgynevezett talajtámfalat alkalmaztak a híd mögé feltöltött föld függőleges megtámasztására. Ezzel az a gond, hogy ehhez a francia szabadalomból átvett, de speciálisan magyar megoldáshoz használt egyik alkatrész rendszeresen meghibásodik.
„Egy üvegszálas poliészterszalag víz hatására korrodál, és ez okozza azt, hogy a szalagok kiszakadnak, és ezzel a támfal megtámasztó hatása megszűnik” – magyarázta a problémát Dalmy Dénes, a Budapesti Műszaki Egyetem címzetes egyetemi docense, aki tartószerkezeti tervezőként és hidászként is dolgozik.
Tovább rontja a helyzetet, hogy a hídon nemrég elindult a villamosközlekedés, ez pedig felgyorsítja a talajmozgásokat.