Már nem csak a magyar médiában megjelenő tartalmak érdeklik a kormányt, de a környező, közép-európai országokról is tudni akar – derül ki abból a tájékoztatóból, amely csütörtökön jelent meg az Európai Unió Hivatalos Lapjában. Eszerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a szokásos médiafigyelés mellett tíz országból – Németország, Ausztria, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia és Bulgária – rendelt meg négy reprezentatív, legalább ezerfős mintán végzett kutatást a Médianéző Kft.-től, nettó 348 millió forintért.
A kiírás szerint a kutatások kérdőívét a kormány jóváhagyásával, a médiafigyelés adatai alapján állítják össze, és annak ki kell terjednie a „Magyarországgal kapcsolatos hírek médiahatásának vizsgálatára”. Magyarul ez annyit jelent, hogy arról kérdezik majd telefonon az embereket Németországtól Bulgáriáig, hogy mit olvastak, hallottak az újságban, tévében Magyarországgal kapcsolatban, és mi a véleményük erről.
A közbeszerzési felhívás nélkül odaítélt szerződés kedvezményezettje, a Médianéző Kft. a Nézőpont Csoporthoz tartozik, amely pedig a kormányfő belső köreihez sorolt Győri Tibor korábbi államtitkár – egyben Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó üzlettársa – érdekeltsége. 2015 óta végzi a „magas szintű állami döntéshozatalt támogató” médiafigyelést. Az üzlet egészen jól megy, tavaly a cég 1,2 milliárd forintos bevétel mellett 200 millió forint adózott nyereséget ért el.