Országos és súlyos probléma van a MÁV-Startnál – erősítette meg a Hvg.hu érdeklődését Lőcsei Virág, a MÁV sajtószóvivője.
A jegypénztárakban szerda délelőtt „az egész rendszer leállt” tájékoztatást adták a lap egyik olvasójának. Eközben nem működik a netes jegyvásárlási rendszer sem. Volt, akit arra kértek a pénztárnál, próbáljon meg majd a vonaton jegyet venni, a szerelvényen lévő jegyvizsgáló azonban, mivel készüléke a hiba miatt nem tudott csatlakozni a rendszerhez, szintén nem tudott kiadni jegyet.
A Hvg.hu azt írja, a kézi jegykiadó készülék offline módban is alkalmas jegykiadásra, de csak a kalauz saját útjáig. Ez azt jelenti, hogy ha a járat útján valahol váltanak a jegyvizsgálók, akkor „félútig” meg tudják oldani a vonatjegy kiadását. A vonatokon viszont kártyás vásárlásra – szintén a MÁV rendszerhibája miatt – nincs lehetőség.
A MÁV közleménye szerint elektromoskábel-vágás következtében a Déli pályaudvaron található szerverterem és az erről üzemeltetett informatikai rendszerek délelőtt tíz óra után leálltak. Az aggregátorok elindultak, a szolgáltatások visszaállítása folyamatban van. „A vasúttársaság honlapja már elérhető, de egyes rendszerek még nem működnek. A hiba elhárításáig utasaink szíves türelmét kérjük, megértésüket köszönjük” – írták szerda kora délután, háromnegyed egykor.
A Vonatinfóból kiderül, hogy a járatok rendben közlekednek.
Aztán nem sokkal később már arról tájékoztatott a MÁV, hogy 13:15-től a Déli pályaudvaron újra működnek az utastájékoztatási rendszerek, továbbá a pénztárak és a jegykiadó automaták. 13 óra után nem sokkal újraindult az informatikai rendszer, így – az online jegyértékesítésen kívül – már minden szolgáltatás teljes körűen elérhető.