Előzetesen négy héten át tesztelték a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. szakemberei a netes jegy- és bérletértékesítési rendszert, ennek során 450 hibát találtak – írja a kormánypárti Magyar Idők hétfői számában. A lap szerint a problémákat azonnal jelezték a T-Systemsnek, elhárításukról és a szolgáltatás biztonságos indításáról jegyzőkönyv is készült. Az első hibajegyet június 16-án regisztrálták a tesztelésben részt vevő BKK-s szakemberek.
A Magyar Idők információi szerint a rendszert vezérlő program több száz gyenge pontja között volt az is, amelyet a július 13-ai indulást követő napon a magát etikus hekkernek nevező fiatal megtalált. A bűncselekmény elkövetésével gyanúsított, tizennyolc éves személy nem törte fel a rendszert, hanem a termék árának átírásával (post requestben) 50 forintért vásárolt havi bérletet – írták. A T-Systems vezetése fél nappal a jegyrendszer élesítése előtt saját munkatársaival is végeztetett még egy tesztsorozatot.
A T-Systems elismerte a BKK által átadott regisztrált hibajegyzék átvételét és azt, hogy a hibákat kijavította, a rendszer működésért teljes felelősséget vállal, és a szolgáltatás július 13-án 16 óra 15 perckor elindítható.
A lap úgy tudja, a hatósági, vállalati vizsgálatok lezárulta után az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottsága is naprendjére tűzheti a jegyrendszer ügyének témáját. Korábban pedig azt írták, hogy a BKK-t és a rendszerét ért informatikai támadásokat a polgári titkosszolgálatok és a Belügyminisztérium kibervédelmi szervezete is vizsgálja.
A Magyar Nemzet úgy értesült, hogy fideszes politikai nyomásra vezethette be a BKK július 13-án a végül csődöt mondó bérletárusítási rendszerét.