A Green Holidays minden utasát hazahozták Törökországból

Aki akart, már hazatérhetett a szerencsétlenül sikerült törökországi nyaralásról.

MN
2017. 07. 05. 14:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szerdán kora délutánig a Green Holidays összes Törökországban ragadt utasa – 569 személy – hazaérkezett Budapestre, illetve Debrecenbe – közölte az Uniqa Biztosító az MTI-vel. Hozzátették, hogy az utasok mintegy 10 százaléka saját költségén, önszántából tovább kívánt maradni.

Az első gép délelőtt 9.55 órakor érkezett Budapestre a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, majd 11.25 órakor Debrecenbe. A második gép 13.30 órakor, a harmadik járat nem sokkal ezután landolt Budapesten.

A közlemény szerint a biztosító munkatársai már a csomagkiadásnál várták az érkező utasokat, és azonnal megkezdték a tájékoztatásukat.

A biztosító a Törökországban rekedt magyarok hazajuttatása és kártalanítása mellett kiemelten kezeli azon ügyfelek kárrendezését is, akiknek már befizetett utazásuk van a Green Holidays Kft.-nél – emelték ki.

A biztosító munkatársai előtt le a kalappal, de magyar konzulátus segítségével nem vagyok elégedett, a kiküldött alkalmazott viccelődött a helyzetünkön – mondta a Magyar Nemzetnek egy károsult utas, aki az első gépen, kedden érkezett haza családjával Magyarországra. A férfi úgy véli, közel 700 ezer forintos kár érte, mert a befizetett 5 csillagos, all inclusive ellátás helyett nagyságrendekkel gyengébb helyen szállásolták el őket – abban azonban nem bízik, hogy ez a pénzt valaha is viszontlátja majd.

A kártalanítás pontos menetéről és további információkról az Uniqa Biztosító honlapján tájékozódhatnak az érintettek: http://www.uniqa.hu/greentajekoztato linken. Segítségnyújtás kérhető a +36 80 2999 99 ingyenesen hívható telefonszámon. Azok a károsult ügyfelek, akik nem kezdték meg utazásukat, kárigényüket a 4839597 kötvényszám feltüntetésével az [email protected] címen jelezhetik.

A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget, de török partnerük szerint már csütörtökön sem tudtak fizetni. A társaság szervezésében aznap délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja, a szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik.

Átfedés 

Tulajdonosi átfedés volt az antalyai tengerparton utasok százait hagyó, csődöt jelentő utazási iroda és a törökországi vízumközpontot működtető társaság között – tudta meg a Hír Televízió.

A televízió kérdésére a külügyminisztérium megerősítette: az Orange Technology 2015 júliusában nyerte el a török vízumközpont üzemeltetési jogát – ebben a cégben volt érdekelt a Green Holidays jelenlegi tulajdonosának házastársa. A Külügyminisztérium, a törökországi utazási botrány után felmondta a szerződést, és a törökországi, illetve a szintén az Orange Techology által üzemeltetett iráni vízumközpontok működtetésére is új pályázatot írnak ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.