Szerdán kora délutánig a Green Holidays összes Törökországban ragadt utasa – 569 személy – hazaérkezett Budapestre, illetve Debrecenbe – közölte az Uniqa Biztosító az MTI-vel. Hozzátették, hogy az utasok mintegy 10 százaléka saját költségén, önszántából tovább kívánt maradni.
Az első gép délelőtt 9.55 órakor érkezett Budapestre a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, majd 11.25 órakor Debrecenbe. A második gép 13.30 órakor, a harmadik járat nem sokkal ezután landolt Budapesten.
A közlemény szerint a biztosító munkatársai már a csomagkiadásnál várták az érkező utasokat, és azonnal megkezdték a tájékoztatásukat.
A biztosító a Törökországban rekedt magyarok hazajuttatása és kártalanítása mellett kiemelten kezeli azon ügyfelek kárrendezését is, akiknek már befizetett utazásuk van a Green Holidays Kft.-nél – emelték ki.
A biztosító munkatársai előtt le a kalappal, de magyar konzulátus segítségével nem vagyok elégedett, a kiküldött alkalmazott viccelődött a helyzetünkön – mondta a Magyar Nemzetnek egy károsult utas, aki az első gépen, kedden érkezett haza családjával Magyarországra. A férfi úgy véli, közel 700 ezer forintos kár érte, mert a befizetett 5 csillagos, all inclusive ellátás helyett nagyságrendekkel gyengébb helyen szállásolták el őket – abban azonban nem bízik, hogy ez a pénzt valaha is viszontlátja majd.
A kártalanítás pontos menetéről és további információkról az Uniqa Biztosító honlapján tájékozódhatnak az érintettek: http://www.uniqa.hu/greentajekoztato linken. Segítségnyújtás kérhető a +36 80 2999 99 ingyenesen hívható telefonszámon. Azok a károsult ügyfelek, akik nem kezdték meg utazásukat, kárigényüket a 4839597 kötvényszám feltüntetésével az [email protected] címen jelezhetik.
A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget, de török partnerük szerint már csütörtökön sem tudtak fizetni. A társaság szervezésében aznap délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja, a szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik.
Átfedés
Tulajdonosi átfedés volt az antalyai tengerparton utasok százait hagyó, csődöt jelentő utazási iroda és a törökországi vízumközpontot működtető társaság között – tudta meg a Hír Televízió.
A televízió kérdésére a külügyminisztérium megerősítette: az Orange Technology 2015 júliusában nyerte el a török vízumközpont üzemeltetési jogát – ebben a cégben volt érdekelt a Green Holidays jelenlegi tulajdonosának házastársa. A Külügyminisztérium, a törökországi utazási botrány után felmondta a szerződést, és a törökországi, illetve a szintén az Orange Techology által üzemeltetett iráni vízumközpontok működtetésére is új pályázatot írnak ki.