A héten újra forgalomba állhat a felújított orosz metró

A BKV-vezér szerint a kiütközött hibák nem olyan súlyosak.

MN
2017. 07. 04. 8:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mind világviszonylatban, mind Budapesten a metrózás az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód – jelentette ki a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója az M1 kedd reggeli műsorában az MTI összefoglalója szerint.

Bolla Tibor úgy vélekedett, hogy a felújított szerelvények kiütközött hibái nem olyan súlyosak, mint ahogyan az sok helyen megjelent. A problémák bosszantóak voltak, de nem veszélyeztették az utasbiztonságot – szögezte le, hozzátéve: az ajtónyitási gondokat okozó kábel- és szoftverhibát kijavították a mérnökök.

Apróbb rendellenességek még előfordulnak, például az utastájékoztatási rendszerben, a hét második felében azonban remélhetőleg visszakapják az utasok a felújított szerelvényeket az M3-as vonalon – közölte az elnök-vezérigazgató.

Pénteken egyébként bocsánatot kért az orosz Metrovagonmas a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amelyek a gyárukban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az előző hetekben.

Közleményükben azt írták, a Metrovagonmas folyamatosan egyeztet és kommunikál az M3-as metrót üzemeltető BKV-val, valamint Magyarország közlekedési hatóságával. Ennek részeként közös munkacsoportok jöttek létre, amelyek célja a jelenlegi helyzet elemzése, a beazonosított hibaokra alapozva további cselekvési tervek kidolgozása. Mindemellett megjegyezték: elsődleges feladatuknak a korábbi problémák beazonosítása alapján olyan megoldások keresését tartják, amelyek növelik az üzemeltetés megbízhatóságát, és megakadályozzák hasonló esetek ismételt előfordulását.

Korábban beszámoltunk arról, többször is előfordult, hogy ki kellett vonni a forgalomból a metrókocsikat: az utolsó csepp volt a BKV poharában az a rendszerhiba volt, amikor nem nyíltak ki a felújított metró ajtajai a Nyugati pályaudvarnál, így az utasoknak kellett felfeszíteniük. Ezért a BKV Budapestre hívta az orosz mérnököket, hogy vizsgálják át a felújított kocsikat, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság utasította a BKV-t, hogy vonja ki a forgalomból az öt felújított orosz szerelvényt.

Az orosz mérnökök szerint a szerelvények egyik alkatrészének, az optikai csatolóelemnek a hibája okozta a zavart, amelyet sikeresen elhárítottak. Tarlós István, Budapest főpolgármestere azt mondta: egy metrókocsiba 15 kilométernyi optikai kábel van beszerelve, két szálat valahogy rosszul dugtak össze, és ez okozta az ajtónyitási problémákat álló helyzetben. Ez olyan jellegű hiba a szakma szerint, amely „nehezen ugrik ki” – jegyezte meg Tarlós.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.