Mind világviszonylatban, mind Budapesten a metrózás az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód – jelentette ki a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója az M1 kedd reggeli műsorában az MTI összefoglalója szerint.
Bolla Tibor úgy vélekedett, hogy a felújított szerelvények kiütközött hibái nem olyan súlyosak, mint ahogyan az sok helyen megjelent. A problémák bosszantóak voltak, de nem veszélyeztették az utasbiztonságot – szögezte le, hozzátéve: az ajtónyitási gondokat okozó kábel- és szoftverhibát kijavították a mérnökök.
Apróbb rendellenességek még előfordulnak, például az utastájékoztatási rendszerben, a hét második felében azonban remélhetőleg visszakapják az utasok a felújított szerelvényeket az M3-as vonalon – közölte az elnök-vezérigazgató.
Pénteken egyébként bocsánatot kért az orosz Metrovagonmas a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amelyek a gyárukban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az előző hetekben.
Közleményükben azt írták, a Metrovagonmas folyamatosan egyeztet és kommunikál az M3-as metrót üzemeltető BKV-val, valamint Magyarország közlekedési hatóságával. Ennek részeként közös munkacsoportok jöttek létre, amelyek célja a jelenlegi helyzet elemzése, a beazonosított hibaokra alapozva további cselekvési tervek kidolgozása. Mindemellett megjegyezték: elsődleges feladatuknak a korábbi problémák beazonosítása alapján olyan megoldások keresését tartják, amelyek növelik az üzemeltetés megbízhatóságát, és megakadályozzák hasonló esetek ismételt előfordulását.
Korábban beszámoltunk arról, többször is előfordult, hogy ki kellett vonni a forgalomból a metrókocsikat: az utolsó csepp volt a BKV poharában az a rendszerhiba volt, amikor nem nyíltak ki a felújított metró ajtajai a Nyugati pályaudvarnál, így az utasoknak kellett felfeszíteniük. Ezért a BKV Budapestre hívta az orosz mérnököket, hogy vizsgálják át a felújított kocsikat, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság utasította a BKV-t, hogy vonja ki a forgalomból az öt felújított orosz szerelvényt.
Az orosz mérnökök szerint a szerelvények egyik alkatrészének, az optikai csatolóelemnek a hibája okozta a zavart, amelyet sikeresen elhárítottak. Tarlós István, Budapest főpolgármestere azt mondta: egy metrókocsiba 15 kilométernyi optikai kábel van beszerelve, két szálat valahogy rosszul dugtak össze, és ez okozta az ajtónyitási problémákat álló helyzetben. Ez olyan jellegű hiba a szakma szerint, amely „nehezen ugrik ki” – jegyezte meg Tarlós.