A héten újra forgalomba állhat a felújított orosz metró

A BKV-vezér szerint a kiütközött hibák nem olyan súlyosak.

MN
2017. 07. 04. 8:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mind világviszonylatban, mind Budapesten a metrózás az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód – jelentette ki a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója az M1 kedd reggeli műsorában az MTI összefoglalója szerint.

Bolla Tibor úgy vélekedett, hogy a felújított szerelvények kiütközött hibái nem olyan súlyosak, mint ahogyan az sok helyen megjelent. A problémák bosszantóak voltak, de nem veszélyeztették az utasbiztonságot – szögezte le, hozzátéve: az ajtónyitási gondokat okozó kábel- és szoftverhibát kijavították a mérnökök.

Apróbb rendellenességek még előfordulnak, például az utastájékoztatási rendszerben, a hét második felében azonban remélhetőleg visszakapják az utasok a felújított szerelvényeket az M3-as vonalon – közölte az elnök-vezérigazgató.

Pénteken egyébként bocsánatot kért az orosz Metrovagonmas a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amelyek a gyárukban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az előző hetekben.

Közleményükben azt írták, a Metrovagonmas folyamatosan egyeztet és kommunikál az M3-as metrót üzemeltető BKV-val, valamint Magyarország közlekedési hatóságával. Ennek részeként közös munkacsoportok jöttek létre, amelyek célja a jelenlegi helyzet elemzése, a beazonosított hibaokra alapozva további cselekvési tervek kidolgozása. Mindemellett megjegyezték: elsődleges feladatuknak a korábbi problémák beazonosítása alapján olyan megoldások keresését tartják, amelyek növelik az üzemeltetés megbízhatóságát, és megakadályozzák hasonló esetek ismételt előfordulását.

Korábban beszámoltunk arról, többször is előfordult, hogy ki kellett vonni a forgalomból a metrókocsikat: az utolsó csepp volt a BKV poharában az a rendszerhiba volt, amikor nem nyíltak ki a felújított metró ajtajai a Nyugati pályaudvarnál, így az utasoknak kellett felfeszíteniük. Ezért a BKV Budapestre hívta az orosz mérnököket, hogy vizsgálják át a felújított kocsikat, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság utasította a BKV-t, hogy vonja ki a forgalomból az öt felújított orosz szerelvényt.

Az orosz mérnökök szerint a szerelvények egyik alkatrészének, az optikai csatolóelemnek a hibája okozta a zavart, amelyet sikeresen elhárítottak. Tarlós István, Budapest főpolgármestere azt mondta: egy metrókocsiba 15 kilométernyi optikai kábel van beszerelve, két szálat valahogy rosszul dugtak össze, és ez okozta az ajtónyitási problémákat álló helyzetben. Ez olyan jellegű hiba a szakma szerint, amely „nehezen ugrik ki” – jegyezte meg Tarlós.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.