Az adatvédelmi hatóság is vizsgálja a BKK mobiljegyrendszerét

A NAIH bejelentésre kezdett vizsgálatot, mert a felhasználók adatai illetéktelen kézbe kerülhettek.

MN
2017. 07. 24. 10:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) bejelentés alapján vizsgálatot folytat a BKK és a T-Systems által működtetett online jegyértékesítő rendszerrel kapcsolatban – írja az Index. Ez azt jelenti, hogy a két cégnek záros határidőn belül válaszolnia kell a hatóság kérdéseire. Korábban felmerült ugyanis, hogy a szolgáltatók rendszerének hibái miatt illetéktelenek férhettek hozzá a tárolt személyes adatokhoz.

A BKK frissen bevezetett mobiljegy-szolgáltatásával több probléma is volt – vissza lehetett nyerni a felhasználók jelszavát, vagy szinte ingyen is lehetett bérletet venni –, igaz, a T-System azt állította, hogy ezek egy kibertámadás-sorozatra vezethetők vissza. A jegyárusító rendszer működtetői hatalmas felháborodást váltottak ki azzal, hogy feljelentettek egy fiatalt, aki figyelmeztetett az egyik hibára. A kitört botrány miatt végül mindkét cég vezetője bocsánatkérésre kényszerült.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.