A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) bejelentés alapján vizsgálatot folytat a BKK és a T-Systems által működtetett online jegyértékesítő rendszerrel kapcsolatban – írja az Index. Ez azt jelenti, hogy a két cégnek záros határidőn belül válaszolnia kell a hatóság kérdéseire. Korábban felmerült ugyanis, hogy a szolgáltatók rendszerének hibái miatt illetéktelenek férhettek hozzá a tárolt személyes adatokhoz.
A BKK frissen bevezetett mobiljegy-szolgáltatásával több probléma is volt – vissza lehetett nyerni a felhasználók jelszavát, vagy szinte ingyen is lehetett bérletet venni –, igaz, a T-System azt állította, hogy ezek egy kibertámadás-sorozatra vezethetők vissza. A jegyárusító rendszer működtetői hatalmas felháborodást váltottak ki azzal, hogy feljelentettek egy fiatalt, aki figyelmeztetett az egyik hibára. A kitört botrány miatt végül mindkét cég vezetője bocsánatkérésre kényszerült.