Az adatvédelmi hatóság is vizsgálja a BKK mobiljegyrendszerét

A NAIH bejelentésre kezdett vizsgálatot, mert a felhasználók adatai illetéktelen kézbe kerülhettek.

MN
2017. 07. 24. 10:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) bejelentés alapján vizsgálatot folytat a BKK és a T-Systems által működtetett online jegyértékesítő rendszerrel kapcsolatban – írja az Index. Ez azt jelenti, hogy a két cégnek záros határidőn belül válaszolnia kell a hatóság kérdéseire. Korábban felmerült ugyanis, hogy a szolgáltatók rendszerének hibái miatt illetéktelenek férhettek hozzá a tárolt személyes adatokhoz.

A BKK frissen bevezetett mobiljegy-szolgáltatásával több probléma is volt – vissza lehetett nyerni a felhasználók jelszavát, vagy szinte ingyen is lehetett bérletet venni –, igaz, a T-System azt állította, hogy ezek egy kibertámadás-sorozatra vezethetők vissza. A jegyárusító rendszer működtetői hatalmas felháborodást váltottak ki azzal, hogy feljelentettek egy fiatalt, aki figyelmeztetett az egyik hibára. A kitört botrány miatt végül mindkét cég vezetője bocsánatkérésre kényszerült.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.