BKV: Egy fakocka miatt nem záródott a felújított metró ajtaja

A cég szerint nem műszaki probléma, hanem idegen tárgy okozta a forgalomba nemrég visszaengedett szerelvény hibáját.

MN
2017. 07. 26. 10:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fackocka szorult a szerda reggel meghibásodott felújított metrószerelvény egyik ajtaja alá: ez, és nem műszaki hiba idézte elő, hogy az ajtó nem tudott bezáródni – írta szerdai közleményében Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.

Mint a Magyar Nemzet is beszámolt róla, reggel fél nyolckor ismét kiszállították az utasokat az Újpest felé tartó felújított orosz szerelvényből a Pöttyös utcai állomáson, majd a vonatot a telephelyre vitték. Akkor úgy tűnt, hogy az ajtóvisszajelző lámpa nem működik, ám a BKK magyar és orosz szakértői sem találtak elektromos meghibásodást a metrón.

A tüzetesebb vizsgálat során derült ki, hogy a vonat egyik ajtaja alá idegen tárgy, egy kocka került – ezért szorult meg az ajtó, és ezért nem volt a vezető számára visszajelzés az ajtók zárt állapotáról. Magyarán a rendszer éppen hogy jól működött, amikor érzékelte az akadályt.

Bár a problémát megoldották, az átvizsgálás továbbra is tart, és csak később engedik vissza a forgalomba a szerelvényt. Mivel nehéz elképzelni, hogy egy fakocka véletlenül kerüljön pont az ajtó alá, érdeklődtünk a BKV-nál, hogy álláspontjuk szerint baleset vagy tudatos szabotázs történt – mint kiderült, a társaság nem zárja ki az idegenkezűséget, a bizonyításra azonban „elenyésző lehetőségük van\".

A felújított orosz szerelvények közül tizenegy van Magyarországon, és összesen hat szerelvény járt a 3-as metróvonalon, amíg a sorozatos meghibásodások, leállások után ideiglenesen le nem állították közlekedésüket, az utolsó csepp a BKV poharában az a rendszerhiba volt, amikor nem nyíltak ki a szerelvény ajtajai a Nyugati pályaudvarnál, így az utasoknak kellett felfeszíteniük. Ezért a közlekedési vállalat Budapestre hívta az orosz mérnököket, hogy vizsgálják át a felújított kocsikat, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen.

A javításra Budapestre érkezett a Metrovagonmas teljes mérnöki csapata. Nemrég kijelentették, hogy a hibákat kijavították, a hat felújított metró újra forgalomba állhatott – ezután történt a fakockás incidens.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.