BKV: Egy fakocka miatt nem záródott a felújított metró ajtaja

A cég szerint nem műszaki probléma, hanem idegen tárgy okozta a forgalomba nemrég visszaengedett szerelvény hibáját.

MN
2017. 07. 26. 10:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fackocka szorult a szerda reggel meghibásodott felújított metrószerelvény egyik ajtaja alá: ez, és nem műszaki hiba idézte elő, hogy az ajtó nem tudott bezáródni – írta szerdai közleményében Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.

Mint a Magyar Nemzet is beszámolt róla, reggel fél nyolckor ismét kiszállították az utasokat az Újpest felé tartó felújított orosz szerelvényből a Pöttyös utcai állomáson, majd a vonatot a telephelyre vitték. Akkor úgy tűnt, hogy az ajtóvisszajelző lámpa nem működik, ám a BKK magyar és orosz szakértői sem találtak elektromos meghibásodást a metrón.

A tüzetesebb vizsgálat során derült ki, hogy a vonat egyik ajtaja alá idegen tárgy, egy kocka került – ezért szorult meg az ajtó, és ezért nem volt a vezető számára visszajelzés az ajtók zárt állapotáról. Magyarán a rendszer éppen hogy jól működött, amikor érzékelte az akadályt.

Bár a problémát megoldották, az átvizsgálás továbbra is tart, és csak később engedik vissza a forgalomba a szerelvényt. Mivel nehéz elképzelni, hogy egy fakocka véletlenül kerüljön pont az ajtó alá, érdeklődtünk a BKV-nál, hogy álláspontjuk szerint baleset vagy tudatos szabotázs történt – mint kiderült, a társaság nem zárja ki az idegenkezűséget, a bizonyításra azonban „elenyésző lehetőségük van".

A felújított orosz szerelvények közül tizenegy van Magyarországon, és összesen hat szerelvény járt a 3-as metróvonalon, amíg a sorozatos meghibásodások, leállások után ideiglenesen le nem állították közlekedésüket, az utolsó csepp a BKV poharában az a rendszerhiba volt, amikor nem nyíltak ki a szerelvény ajtajai a Nyugati pályaudvarnál, így az utasoknak kellett felfeszíteniük. Ezért a közlekedési vállalat Budapestre hívta az orosz mérnököket, hogy vizsgálják át a felújított kocsikat, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen.

A javításra Budapestre érkezett a Metrovagonmas teljes mérnöki csapata. Nemrég kijelentették, hogy a hibákat kijavították, a hat felújított metró újra forgalomba állhatott – ezután történt a fakockás incidens.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.