Fackocka szorult a szerda reggel meghibásodott felújított metrószerelvény egyik ajtaja alá: ez, és nem műszaki hiba idézte elő, hogy az ajtó nem tudott bezáródni – írta szerdai közleményében Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.
Mint a Magyar Nemzet is beszámolt róla, reggel fél nyolckor ismét kiszállították az utasokat az Újpest felé tartó felújított orosz szerelvényből a Pöttyös utcai állomáson, majd a vonatot a telephelyre vitték. Akkor úgy tűnt, hogy az ajtóvisszajelző lámpa nem működik, ám a BKK magyar és orosz szakértői sem találtak elektromos meghibásodást a metrón.
A tüzetesebb vizsgálat során derült ki, hogy a vonat egyik ajtaja alá idegen tárgy, egy kocka került – ezért szorult meg az ajtó, és ezért nem volt a vezető számára visszajelzés az ajtók zárt állapotáról. Magyarán a rendszer éppen hogy jól működött, amikor érzékelte az akadályt.
Bár a problémát megoldották, az átvizsgálás továbbra is tart, és csak később engedik vissza a forgalomba a szerelvényt. Mivel nehéz elképzelni, hogy egy fakocka véletlenül kerüljön pont az ajtó alá, érdeklődtünk a BKV-nál, hogy álláspontjuk szerint baleset vagy tudatos szabotázs történt – mint kiderült, a társaság nem zárja ki az idegenkezűséget, a bizonyításra azonban „elenyésző lehetőségük van".
A felújított orosz szerelvények közül tizenegy van Magyarországon, és összesen hat szerelvény járt a 3-as metróvonalon, amíg a sorozatos meghibásodások, leállások után ideiglenesen le nem állították közlekedésüket, az utolsó csepp a BKV poharában az a rendszerhiba volt, amikor nem nyíltak ki a szerelvény ajtajai a Nyugati pályaudvarnál, így az utasoknak kellett felfeszíteniük. Ezért a közlekedési vállalat Budapestre hívta az orosz mérnököket, hogy vizsgálják át a felújított kocsikat, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen.
A javításra Budapestre érkezett a Metrovagonmas teljes mérnöki csapata. Nemrég kijelentették, hogy a hibákat kijavították, a hat felújított metró újra forgalomba állhatott – ezután történt a fakockás incidens.