Csak fél napig tesztelte a megbukott mobiljegyet a T-Systems

Nagyon szoros volt a határidő, a cég ezért csak futtában, saját munkatársaival tesztelte a rendszert.

MN
2017. 07. 25. 5:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Komolyabb terhelési teszt helyett a saját munkatársait kérte elektronikus BKK-jegy vásárlására a T-Systems vezetése – derül ki a Hvg.hu birtokába került céges e-mailből. A levelet a T-Systems Magyarország munkatársainak küldték körbe, ebben arra kérték őket, hogy „komolyabb terhelési teszt”-ként tegyék próbára a BKK-nak fejlesztett webes jegyértékesítési rendszert. Mindezt ráadásul július 12-én, a kora délutáni órákban, miközben a rendszer a vizes vb idejére időzítve, július 13-án elindult.

A tesztelésért motivációként azt ajánlották: a rendszert kipróbáló és erre saját pénzüket kölcsönző kollégák közt „5 darab éves Bubi-bérletet sorsolnak ki a hónap végén”. Mivel a közbringarendszer is a T-Systems Magyarország fejlesztése, valószínűleg túl mélyen nem kellett zsebbe nyúlnia, hogy ilyen busásan megjutalmazza az utolsó pillanatban ugrasztott tesztalanyokat. 

A levelet maga Kaszás Zoltán vezérigazgató küldte körbe, és némi szarkazmussal indul: „Tovább erősítve a T-Systems piacvezető szerepét a közlekedési piacon, a BKK-tól lehetőséget kaptunk, hogy rekord idő alatt (3 hónap) mi készíthessük el annak új webes bérletértékesítési rendszerét.” A Hvg.hu iparági forrásai szerint a három hónapos határidő szó szerint rekord lett volna, mert ennyi idő alatt egy ilyen szintű rendszert képtelenség fejleszteni, tesztelni és biztonságosan üzembe állítani.

Az már korábban kiderült, hogy a T-Systems külön pályázat nélkül jutott a megrendeléshez, a BKK azt az utcai jegykiadó automaták üzemeltetésére kötött szerződésbe, az üzemeltetés havi díjának terhére rendelte meg. 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.