Komolyabb terhelési teszt helyett a saját munkatársait kérte elektronikus BKK-jegy vásárlására a T-Systems vezetése – derül ki a Hvg.hu birtokába került céges e-mailből. A levelet a T-Systems Magyarország munkatársainak küldték körbe, ebben arra kérték őket, hogy „komolyabb terhelési teszt”-ként tegyék próbára a BKK-nak fejlesztett webes jegyértékesítési rendszert. Mindezt ráadásul július 12-én, a kora délutáni órákban, miközben a rendszer a vizes vb idejére időzítve, július 13-án elindult.
A tesztelésért motivációként azt ajánlották: a rendszert kipróbáló és erre saját pénzüket kölcsönző kollégák közt „5 darab éves Bubi-bérletet sorsolnak ki a hónap végén”. Mivel a közbringarendszer is a T-Systems Magyarország fejlesztése, valószínűleg túl mélyen nem kellett zsebbe nyúlnia, hogy ilyen busásan megjutalmazza az utolsó pillanatban ugrasztott tesztalanyokat.
A levelet maga Kaszás Zoltán vezérigazgató küldte körbe, és némi szarkazmussal indul: „Tovább erősítve a T-Systems piacvezető szerepét a közlekedési piacon, a BKK-tól lehetőséget kaptunk, hogy rekord idő alatt (3 hónap) mi készíthessük el annak új webes bérletértékesítési rendszerét.” A Hvg.hu iparági forrásai szerint a három hónapos határidő szó szerint rekord lett volna, mert ennyi idő alatt egy ilyen szintű rendszert képtelenség fejleszteni, tesztelni és biztonságosan üzembe állítani.
Az már korábban kiderült, hogy a T-Systems külön pályázat nélkül jutott a megrendeléshez, a BKK azt az utcai jegykiadó automaták üzemeltetésére kötött szerződésbe, az üzemeltetés havi díjának terhére rendelte meg.