Mintegy kétezer kárigény érkezett a Green Holidays pórul járt utasaitól a biztosítóhoz péntek estig; még nem lehet tudni, mekkora az összes kárigény, illetve a vagyoni biztosíték elég lesz-e a kártalanításra – mondta Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) szóvivője az M1-en vasárnap.
A kárigényeket július 31-éig lehet bejelenteni, így addig nem tudni, mekkora részét fedezi a garancia az igényeknek. Arról még nincs összesítés, hogy mekkora a már beérkezett kárigények összege, és azt sem lehet még tudni, ezek közül melyek jogosak. A garancia három célra használható fel: az utasok hazahozatalára, a kényszerű kinttartózkodás finanszírozására és a befizetett részvételi díjak visszatérítésére – tette hozzá.
A kint rekedt utasokat már hazahozták, ezután következik a kényszerű kintmaradáshoz kapcsolódó költségek megtérítése. Végül kártalanítják azokat, akik befizették az utat, de a Green Holidays csődje miatt már nem tudtak részt venni a nyaraláson. Ha az 500 millió forintos összeg erre nem lenne elég, akkor arányosan teljesít a biztosító – közölte Gilyén Ágnes.
A Green Holidays Kft. múlt vasárnap jelentett fizetésképtelenséget, de török partnerük szerint már csütörtökön sem tudtak fizetni. A társaság szervezésében aznap délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. Szerdán kora délutánig a Green Holidays összes Törökországban ragadt utasa – 569 személy – hazaérkezett Budapestre, illetve Debrecenbe.
A kártalanítás pontos menetéről és további információkról az Uniqa Biztosító honlapján tájékozódhatnak az érintettek: http://www.uniqa.hu/greentajekoztato linken. Segítségnyújtás kérhető a +36 80 2999 99 ingyenesen hívható telefonszámon. Azok a károsult ügyfelek, akik nem kezdték meg utazásukat, kárigényüket a 4839597 kötvényszám feltüntetésével az [email protected] címen jelezhetik.