Green Holidays: futhatnak a pénzük után a pórul járt utasok?

Nem biztos, hogy elég lesz a félmilliárd forint az utasok kártalanítására.

MTI
2017. 07. 09. 15:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mintegy kétezer kárigény érkezett a Green Holidays pórul járt utasaitól a biztosítóhoz péntek estig; még nem lehet tudni, mekkora az összes kárigény, illetve a vagyoni biztosíték elég lesz-e a kártalanításra – mondta Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) szóvivője az M1-en vasárnap.

A kárigényeket július 31-éig lehet bejelenteni, így addig nem tudni, mekkora részét fedezi a garancia az igényeknek. Arról még nincs összesítés, hogy mekkora a már beérkezett kárigények összege, és azt sem lehet még tudni, ezek közül melyek jogosak. A garancia három célra használható fel: az utasok hazahozatalára, a kényszerű kinttartózkodás finanszírozására és a befizetett részvételi díjak visszatérítésére – tette hozzá.

A kint rekedt utasokat már hazahozták, ezután következik a kényszerű kintmaradáshoz kapcsolódó költségek megtérítése. Végül kártalanítják azokat, akik befizették az utat, de a Green Holidays csődje miatt már nem tudtak részt venni a nyaraláson. Ha az 500 millió forintos összeg erre nem lenne elég, akkor arányosan teljesít a biztosító – közölte Gilyén Ágnes.

A Green Holidays Kft. múlt vasárnap jelentett fizetésképtelenséget, de török partnerük szerint már csütörtökön sem tudtak fizetni. A társaság szervezésében aznap délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. Szerdán kora délutánig a Green Holidays összes Törökországban ragadt utasa – 569 személy – hazaérkezett Budapestre, illetve Debrecenbe.

A kártalanítás pontos menetéről és további információkról az Uniqa Biztosító honlapján tájékozódhatnak az érintettek: http://www.uniqa.hu/greentajekoztato linken. Segítségnyújtás kérhető a +36 80 2999 99 ingyenesen hívható telefonszámon. Azok a károsult ügyfelek, akik nem kezdték meg utazásukat, kárigényüket a 4839597 kötvényszám feltüntetésével az [email protected] címen jelezhetik.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.