Hétfőn reggel hatósági eljárás indult a vasárnap csődöt jelentő Green Holidays utazási iroda székhelyén, ennek keretében vizsgálják, hogy az iroda megtévesztő módon járt-e el az utasokkal szemben – nyilatkozta Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára egy hétfőn más témában rendezett sajtótájékoztatón. Hozzátette: az érintett megkárosított utasoknak lehetőségük van, hogy a fogyasztóvédelmi hatósághoz, illetve a békéltető testülethez forduljanak.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) eközben közleményt adott ki a törökországi helyzetről, amiből az is kiderül, hogy az illetékes kormányhivatal a hatósági ellenőrzés elvégzése alapján azt a határozatot hozta, hogy az Uniqa Biztosító jogosult intézkedni a kártalanításban.
A KKM szerint több esetben munkatársaik közbenjárásának volt köszönhető, hogy az érintettek enni-inni kaptak, vagy hogy nem kellett azonnal elhagyniuk a hotelt. Olyanra is volt példa, hogy a konzul jelentős kedvezményt tudott kiharcolni az érintetteknek, hogy legyen hol aludniuk, mivel az utazási iroda nem egyenlítette ki a szállás költségét.
Mint ismert, sok magyar utazását keserítette meg a Green Holidays utazási iroda, amely vasárnap kora este bejelentette fizetésképtelenségét. A helyzetre jellemző, hogy a társaság szervezésében még aznap délelőtt is indult magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el.
Az utazási iroda csődje közel ezer utast érint, 99 százalékuk Törökországban tartózkodik. Ezenkívül vannak további károsultak is, akiknek befizetett útjuk van az irodánál, de még nem utaztak el. Annak a 370 utasnak a helyzete a legnehezebb, akik szombaton és vasárnap utaztak el, nekik csak az ideiglenes elhelyezésük megoldott.
Korábbi cikkünkben idéztük a Hír TV-nek nyilatkozó ankarai magyar nagykövetet is, aki hangsúlyozta, hogy egyelőre csak tegnap éjszakára sikerült szállást találni a kint rekedt utasoknak.
Kiemelték: a hatósági ellenőrzés alapján kiderült, a konzuli segítségnyújtás és védelem jogi keretein belül nincs lehetőség a hazautazás és a szállás költségeinek átvállalására, megszervezésére, mivel ez a biztosító felelőssége, így az Uniqa jogosult intézkedni a kártalanításban.