Az is bizonyítja, hogy Magyarországon kevés a buszsofőr, hogy a BKV legutóbb a 9-es buszon feladott hirdetése már az utazóközönség tagjait is arra csábítja, legyenek járművezetők. Emellett azonban hazánkban müncheni munkára is toboroznak sofőröket.
Az Atv.hu ugyanis úgy értesült, többtucatnyi BKV-s járművezető jelentkezett külföldi munkára a közelmúltban magasabb bérek és jobb munkakörülmények reményében. De nemcsak Németországban, Ausztriában is folyamatosan hiány van buszvezetőkből.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnökségi tagja, Naszályi Gábor arról beszélt a csatorna reggeli műsorában, hogy:
embertelen körülmények között foglalkoztatják a járművezetőket, ezért a sofőrök 30 százaléka a felmondáson gondolkodik.
Ennek okán is kezdeményezett a szakszervezet bértárgyalásokat, hogy legalább egy jövő évi biztos 15 százalékos fizetésemelési ígéret tartsa a cégnél a meglévő munkavállalókat. Erre a BKV jogi igazgatójának – az EKSZ beszámolója szerint – az volt a válasza, hogy:
a felvetés „nem időszerű”.