Majdnem négyszáz ember hiányzik a MÁV-nál

A vasúttársaság szerint nincs ok az aggodalomra, miközben toborzási pénzt fizetnek a dolgozóknak.

Lőrincz Tamás
2017. 07. 25. 7:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csaknem négyszáz dolgozót azonnal fel tudna venni a MÁV, a több mint 38 ezer embert foglalkoztató állami vasúttársaság ugyanis 399 fős létszámhiánnyal küzd – értesült a Magyar Nemzet. Felsorolni is hosszú, mely munkakörökben keresnek új alkalmazottakat, a vállalat tájékoztatása szerint ugyanis nincs elég váltókezelő, tolatásvezető, pénztáros, jegyvizsgáló, járműszerelő, biztosítóberendezési és távközlési műszerész, forgalmi szolgálattevő, valamint mérnök.

A MÁV ennek ellenére nem aggódik, álláspontjuk szerint nem fenyeget az a veszély, hogy a munkaerőhiány miatt végül nem tud elindulni valamelyik járat. – A MÁV-csoport mindössze egy százalékkal maradt el a tervezett létszámtól – hangsúlyozták lapunk kérdéseire küldött válaszukban. Halasi Zoltán, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke szerint ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy a hiány nem egyenletesen oszlik el az országban, és bizonyos területeken – mint például a fővárosban – jóval nagyobb gondokat okoz. – Azt látjuk, nem jelentkezik elegendő számú képezhető munkaerő, feltehetően azért, mert a MÁV – különösen Budapest környékén – nem versenyképes munkáltató.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint egyébként a mozdonyvezetők – az első öt hónap alapján számolt – átlagfizetése bruttó 500 ezer forint, a jegyvizsgálóké 277 ezer forint, míg a mérnököké csaknem bruttó 500 ezer forint. A felsőfokú állami végzettségű munkavállalók esetében diplomás minimálbért alkalmaznak, amelynek összege főiskolai végzettség esetén bruttó 270 ezer forint, egyetemi végzettségnél pedig bruttó 300 ezer forint. Halasi Zoltán szerint ugyanakkor ezek a számok már a különböző pótlékokkal – mint például az éjszakai munkavégzésért járó kiegészítéssel – növelt összegek, az alapbér ettől elmarad.

A MÁV egyébként 50 pontos akciótervet is kidolgozott a létszámhiány kezelésére, ennek végrehajtását pedig havi rendszerességgel ellenőrzik. A megfogalmazott célok között szerepel a szervezetfejlesztés, a bérrendezés, valamint a munkaerő képzése is.

A toborzást ajánlási akcióval is segítenék, 35 ezer forint jár annak a dolgozónak, akinek sikerül új munkavállalót beszerveznie. A toborzó az összeget akkor kapja meg, ha a jelöltet felveszik, lejár a próbaideje és a munkakörhöz kapcsolódó követelményeket teljesíti.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.