Másfél millió feltöltőkártyás mobil némulhatott el szombat reggel

A magyar lakosság közel ötöde elmulasztott adatot egyeztetni, leállították a feltöltős SIM-kártyáikat.

MN
2017. 07. 01. 8:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közel 1,6 millió ember mondhatott búcsút július elsején régi feltöltős SIM-kártyájának: a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint ennyien mulasztották el június 30-ig egyeztetni adataikat a szolgáltatóknál vagy valamelyik postai kirendeltségnél.

Sokan csak szombat reggel döbbentek rá: nem tudnak telefonálni, a számuk és az egyenlegük elveszett – írja a 24.hu. A deaktivált kártyákkal nem lehet telefonálni, SMS-t küldeni vagy adatot fogadni – csak a 112-es segélyhívószám hívható velük.

Az NMHH szerint három nappal a határidő előtt még csak a kártyák 60 százaléka esett át az adategyeztetésen.

A tömeges leállás mögött az Országgyűlés döntése áll: mindenkinek megszűnt a szerződése, aki 2017 előtt vette a SIM-kártyáját, és június végéig nem egyeztette adatait. A kötelezettség csak a beszélgetésre alkalmas kártyákra vonatkozik.

A leginkább érintettek a médiahatóság szerint az idősek és a gyerekek: A mobilozó gyerekek (0–17 év) 68 százalékának, az idős (60+ éves) mobilhasználók 67 százalékának van prepaid SIM-kártyája, míg a 18–59 éves korosztály mindössze 38 százaléka választja ezt a szerződési formát.

Mint a hatóság közölte: a helyzet értékelésénél figyelembe kell venni, hogy a rég nem aktív, feleslegessé vált SIM-kártyák adatait sokan vélhetően szándékosan nem egyeztették, mert már nem kívánják tovább használni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.