Meddig tartsam vissza? Bunkó kalauz, többórás szenvedés a zalaegerszegi vonaton

Beteg asszonyt utasított rendre a jegyvizsgáló, mert szóvá tette, hogy nem működnek a vécék a vonaton.

Koncz Tamás
2017. 07. 01. 13:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három vécéből kettő csordulásig tele volt szennylével, a kalauz pedig alpári stílusban teremtette le a Zalaegerszegre tartó gyorsvonat egyik utasát, amikor szóvá tette a helyzetet.

A szívbeteg asszony, Szukicsné Gálos Ildikó utazás közben telefonon számolt be a Magyar Nemzetnek a megalázónak és felháborítónak érzett esetről. „A fél egyes gyorssal indultunk a Déli pályaudvarról Zalaegerszegre, elvileg valamivel négyre érünk majd be. Beteg vagyok, a szívem egy kómás állapot után a korábbi teljesítmény negyed kapacitásával működik. Az orvosom vízhajtót írt fel, de nem merem bevenni, mert egyszerűen nem tudok hova kimenni. Az inger viszont így is megvan.”

Amikor Szukicsné jelezte problémáját a jegyvizsgálónak, az magából kikelve szólt vissza, hogy ő nem takarító, nem az ő dolga a mosdó rendezése. Aztán lezárta a legközelebbi vécét, amelyből már visszafolyt a pisi. „Maradt még két, már használhatatlanul túltelítődött vécé, és egy harmadik – több vagonnal arrébb, amit Bobánál perceken belül lecsatolnak a szerelvényről” – mesélte az asszony, aki összeszorított combokkal várja, hogy leszállhasson a vonatról Zalaegerszegen. Nem csak őt hozta nehéz helyzetbe a MÁV: kétvagonnyi utas nem tud könnyíteni magán – ez jár a teljes áron 5500 forintos vonatjegyért.

Később az is kiderült, hogy mi áll a tarthatatlan állapotok mögött: úgy tudjuk, a Déli pályaudvaron indulás előtt nem szippantották ki a kocsik szennyvíztartályait, ez okozott aztán többórás kínokat az utasoknak. Szukicsné Gálos Ildikó már a vonaton ülve megfogadta, hogy hétfőn panaszt tesz az összes lehetséges fórumon, mert ez szerinte szégyen a MÁV-ra nézve.

Levélben érdeklődtünk az esetről a vasúttársaságnál, ahol jelezték, hétfőn mindenképpen kivizsgálják az ügyet. Későbbi válaszuk szerint a problémát egy,vízben nem oldódó törlőkendő okozhatta, ami eltömítette a különben nem telített szennyvízrendszer lefolyóját. A társaság elnézést kért a történtekért.

Úgy tűnik, az utasokat fizető ügyfél helyett szükséges rosszként kezelő szemlélet egyre általánosabb a MÁV-nál: egy névtelenséget kérő olvasónk nemrég hasonló élményt osztott meg a Magyar Nemzettel.

A férfi Hernádra utazott a hétvégén – a menetrend szerint 9.33-as vonattal indult volna, ám csak a Kőbánya–Kispest állomáson tudta meg, hogy Volán-pótlóbuszok járnak a Köki és Dabas között, és Dabasról mehet tovább majd vonattal.

„Egyetlen útba igazító táblát nem láttam, hogy pontosan honnan is indul a Kökiről a Volán-busz – amikor mégis belebotlottam, egy óvodás módon kicelluxozott menetrendből derült ki, hogy a járat 9.52-kor startol.”

Ehhez képest mégis csak negyedórával később tudtak elindulni, a sofőr ugyanis más menetrendet használt, mint amit az utasok láttak. „A buszon egy kalauznő árulta és ellenőrizte a jegyeket. Tőle pedig azt tudtam meg, hogy sajnos máris lekéstem a dabasi vonatcsatlakozást – másfél órát kell majd várnom a helyi állomáson. Így történt meg, hogy többszörös késleltetéssel délután egyre érkeztem meg Hernádra. Három és fél óra alatt tettem meg egy 45 kilométeres utat a MÁV jóvoltából; ennyi idő alatt le is futhattam volna a távot, ha atléta lennék” – dühöngött a pórul járt utas. 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.