Három vécéből kettő csordulásig tele volt szennylével, a kalauz pedig alpári stílusban teremtette le a Zalaegerszegre tartó gyorsvonat egyik utasát, amikor szóvá tette a helyzetet.
A szívbeteg asszony, Szukicsné Gálos Ildikó utazás közben telefonon számolt be a Magyar Nemzetnek a megalázónak és felháborítónak érzett esetről. „A fél egyes gyorssal indultunk a Déli pályaudvarról Zalaegerszegre, elvileg valamivel négyre érünk majd be. Beteg vagyok, a szívem egy kómás állapot után a korábbi teljesítmény negyed kapacitásával működik. Az orvosom vízhajtót írt fel, de nem merem bevenni, mert egyszerűen nem tudok hova kimenni. Az inger viszont így is megvan.”
Amikor Szukicsné jelezte problémáját a jegyvizsgálónak, az magából kikelve szólt vissza, hogy ő nem takarító, nem az ő dolga a mosdó rendezése. Aztán lezárta a legközelebbi vécét, amelyből már visszafolyt a pisi. „Maradt még két, már használhatatlanul túltelítődött vécé, és egy harmadik – több vagonnal arrébb, amit Bobánál perceken belül lecsatolnak a szerelvényről” – mesélte az asszony, aki összeszorított combokkal várja, hogy leszállhasson a vonatról Zalaegerszegen. Nem csak őt hozta nehéz helyzetbe a MÁV: kétvagonnyi utas nem tud könnyíteni magán – ez jár a teljes áron 5500 forintos vonatjegyért.
Később az is kiderült, hogy mi áll a tarthatatlan állapotok mögött: úgy tudjuk, a Déli pályaudvaron indulás előtt nem szippantották ki a kocsik szennyvíztartályait, ez okozott aztán többórás kínokat az utasoknak. Szukicsné Gálos Ildikó már a vonaton ülve megfogadta, hogy hétfőn panaszt tesz az összes lehetséges fórumon, mert ez szerinte szégyen a MÁV-ra nézve.
Levélben érdeklődtünk az esetről a vasúttársaságnál, ahol jelezték, hétfőn mindenképpen kivizsgálják az ügyet. Későbbi válaszuk szerint a problémát egy,vízben nem oldódó törlőkendő okozhatta, ami eltömítette a különben nem telített szennyvízrendszer lefolyóját. A társaság elnézést kért a történtekért.
Úgy tűnik, az utasokat fizető ügyfél helyett szükséges rosszként kezelő szemlélet egyre általánosabb a MÁV-nál: egy névtelenséget kérő olvasónk nemrég hasonló élményt osztott meg a Magyar Nemzettel.
A férfi Hernádra utazott a hétvégén – a menetrend szerint 9.33-as vonattal indult volna, ám csak a Kőbánya–Kispest állomáson tudta meg, hogy Volán-pótlóbuszok járnak a Köki és Dabas között, és Dabasról mehet tovább majd vonattal.
„Egyetlen útba igazító táblát nem láttam, hogy pontosan honnan is indul a Kökiről a Volán-busz – amikor mégis belebotlottam, egy óvodás módon kicelluxozott menetrendből derült ki, hogy a járat 9.52-kor startol.”
Ehhez képest mégis csak negyedórával később tudtak elindulni, a sofőr ugyanis más menetrendet használt, mint amit az utasok láttak. „A buszon egy kalauznő árulta és ellenőrizte a jegyeket. Tőle pedig azt tudtam meg, hogy sajnos máris lekéstem a dabasi vonatcsatlakozást – másfél órát kell majd várnom a helyi állomáson. Így történt meg, hogy többszörös késleltetéssel délután egyre érkeztem meg Hernádra. Három és fél óra alatt tettem meg egy 45 kilométeres utat a MÁV jóvoltából; ennyi idő alatt le is futhattam volna a távot, ha atléta lennék” – dühöngött a pórul járt utas.