Megszépül a Lánchíd és nagyobb lesz a dugó Budapesten

Legkorábban 2018-ban kezdik meg a Lánchíd felújítását, s 2-2,5 év alatt készül el.

MN
2017. 07. 31. 16:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Red Bull Air Race után most éppen a vizes világbajnokság miatt zárták le Budapesten a Bem rakpartot, s a vele párhuzamos Fő utcában szinte reggeltől estig áll a dugó a Lánchídig. Igaz, a Fő utcában egyébként sem ismeretlen jelenség ez, mióta egysávosra szűkítették. Nem valószínű, hogy a vízivárosi kánikulában fővő autósok optimizmusát növelte, ha az InfoRádió Aréna című műsorát hallgatták, amelyben a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán arról beszélt, az Alagút és a Lánchíd közötti rész felújítása 2-2,5 évet vesz majd igénybe, s a kivitelezés körülbelül 2018-ban kezdődhet meg. 

A BKK vezérigazgatója szerint a turisztikai forgalom olyan mértékben növekszik, hogy egyes időszakokban a gyalogos forgalom bizonyos értelemben blokkolja az autós forgalmat. „Ezért úgy kell kialakítani a rendszert, hogy a gyalogosforgalomnak meglegyen az a keresztmetszete, amely sokkal gyorsabban tud nagyobb tömeget áramoltatni. Emiatt csökkenni fog a Clark Ádám tér körforgalmának a mérete” – jelentette ki Dabóczi. Azaz, ha jól értjük a vezérigazgatót, akkor egysávos lesz a Clark Ádám téri körforgalom is. Ami már abból a szempontból is érdekes, mert a tervek szerint idén ősszel adják át a tér foghíjtelkére épülő Hotel Clarkot, ami szintén jelentősen befolyásolja az autóforgalmat.

„Az Alagút, a Clark Ádám tér, a Lánchíd, illetve a pesti oldalon a kapcsolódó elemek az Erzsébet térig egyben kell kezelni és egységes logikai megoldást kell tartani. Fontos szempont például, hogy ha valaki átjön a Lánchídon, a pesti oldalon hogyan tud eljutni a rakpartra. Ezeknek a tervezése folyamatban van” – jelentette ki a BKK vezetője.

A Lánchídra ráadásul műemléki felújítás vár.

A híd a második világháborúban nagyon komoly sérüléseket szenvedett, a háború után komoly anyaghiány volt, és számos műszaki megoldás hiányzott, félkész megoldások rögzültek. Utána a 70-es években volt ugyan egy felújítás, az azonban ezt az állapotot konzerválta. És már ez is több mint 40 éve volt. „Most jutottunk el oda, hogy egy komplex felújítással a világháború előtti díszítéseket, a háromlábú kandelábereket és az összes nem öncélúan historizáló elemet visszaállítsuk, és így egy sokkal szebb híddá váljon” – fogalmazott Dabóczi.

„A felújítást biztos, hogy megérzi a város. Nem lehet úgy tenni, mintha nem érezné meg a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban. Az ezt enyhítő forgalomtechnikai terveknek a kialakítása folyamatban van” – hangsúlyozta a BKK vezérigazgatója, akinek a szavait csak megerősíteni tudjuk: meg fogjuk érezni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.