Megszépül a Lánchíd és nagyobb lesz a dugó Budapesten

Legkorábban 2018-ban kezdik meg a Lánchíd felújítását, s 2-2,5 év alatt készül el.

MN
2017. 07. 31. 16:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Red Bull Air Race után most éppen a vizes világbajnokság miatt zárták le Budapesten a Bem rakpartot, s a vele párhuzamos Fő utcában szinte reggeltől estig áll a dugó a Lánchídig. Igaz, a Fő utcában egyébként sem ismeretlen jelenség ez, mióta egysávosra szűkítették. Nem valószínű, hogy a vízivárosi kánikulában fővő autósok optimizmusát növelte, ha az InfoRádió Aréna című műsorát hallgatták, amelyben a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán arról beszélt, az Alagút és a Lánchíd közötti rész felújítása 2-2,5 évet vesz majd igénybe, s a kivitelezés körülbelül 2018-ban kezdődhet meg. 

A BKK vezérigazgatója szerint a turisztikai forgalom olyan mértékben növekszik, hogy egyes időszakokban a gyalogos forgalom bizonyos értelemben blokkolja az autós forgalmat. „Ezért úgy kell kialakítani a rendszert, hogy a gyalogosforgalomnak meglegyen az a keresztmetszete, amely sokkal gyorsabban tud nagyobb tömeget áramoltatni. Emiatt csökkenni fog a Clark Ádám tér körforgalmának a mérete” – jelentette ki Dabóczi. Azaz, ha jól értjük a vezérigazgatót, akkor egysávos lesz a Clark Ádám téri körforgalom is. Ami már abból a szempontból is érdekes, mert a tervek szerint idén ősszel adják át a tér foghíjtelkére épülő Hotel Clarkot, ami szintén jelentősen befolyásolja az autóforgalmat.

„Az Alagút, a Clark Ádám tér, a Lánchíd, illetve a pesti oldalon a kapcsolódó elemek az Erzsébet térig egyben kell kezelni és egységes logikai megoldást kell tartani. Fontos szempont például, hogy ha valaki átjön a Lánchídon, a pesti oldalon hogyan tud eljutni a rakpartra. Ezeknek a tervezése folyamatban van” – jelentette ki a BKK vezetője.

A Lánchídra ráadásul műemléki felújítás vár.

A híd a második világháborúban nagyon komoly sérüléseket szenvedett, a háború után komoly anyaghiány volt, és számos műszaki megoldás hiányzott, félkész megoldások rögzültek. Utána a 70-es években volt ugyan egy felújítás, az azonban ezt az állapotot konzerválta. És már ez is több mint 40 éve volt. „Most jutottunk el oda, hogy egy komplex felújítással a világháború előtti díszítéseket, a háromlábú kandelábereket és az összes nem öncélúan historizáló elemet visszaállítsuk, és így egy sokkal szebb híddá váljon” – fogalmazott Dabóczi.

„A felújítást biztos, hogy megérzi a város. Nem lehet úgy tenni, mintha nem érezné meg a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban. Az ezt enyhítő forgalomtechnikai terveknek a kialakítása folyamatban van” – hangsúlyozta a BKK vezérigazgatója, akinek a szavait csak megerősíteni tudjuk: meg fogjuk érezni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.