Németh Szilárd hírhamisítást kiáltott a Fidesz plakátügye miatt

A Fidesz alelnöke annyival rázta le a 2010-es ügyet firtató kérdéseket, hogy az biztos nem lehet igaz.

MN
2017. 07. 07. 10:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Hírhamisítás történt. Amíg az ellenkezője nem bizonyosodik be, addig nem tudok mást mondani” – jelentette ki Németh Szilárd, a Fidesz alelnöke a Népszava pénteki számában megjelent interjúban, amikor a Fidesz 2010-es plakátkampányáról kérdezték. Korábban a 24.hu számolt be arról, hogy a 2010-es kampányban a Fidesz jóval nagyobb kedvezményt kapott a lapunk tulajdonosának érdekeltségébe tartozó cégtől, mint ami miatt jelenleg a Jobbikot támadja, és ami miatt a NAV vizsgálatot indított a Mahir Cityposternél.

Ráadásul az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) benyújtott beszámolóban a Fidesz még ezt a kedvezményes összeget sem vallotta be, csak mintegy a harmadát. Németh Szilárd szerint azonban nem valósak a dokumentumok, amelyekre a lap hivatkozik, mert „ha valós lett volna, nem fogadja el az ÁSZ a bevallásunkat”. A képviselő nem reagált arra a felvetésre, hogy az akkori szabályok szerint az ÁSZ-nak nem is kellett vizsgálnia a számlákat, csak a pártok által benyújtott bevallásokat.

Németh Szilárd a beszélgetés egy másik pontján is arra panaszkodott, hogy a sajtó hazudik „Van a sajtónak egy jelentős része, amelyben gyakorlatilag nem is újságírók dolgoznak, hanem ügynökök, aktivisták” – mondta. Arra kérdésre, hogy olvassa-e a kormánypárthoz közel álló Origót, Riposztot vagy 888-at – amelyek nyíltan járatnak le ellenzéki politikusokat vagy a kormánynak valamiért nem tetsző személyeket, szervezeteket –, a képviselő csak annyit mondott: „Ennek semmi köze a beszélgetésünkhöz.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.