Szerdára hazaérkezhetnek a Törökországban rekedt magyarok

Ezt az Uniqa Biztosító Zrt. lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője közölte.

MN
2017. 07. 04. 9:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Emlékeztetett: az utasok kártalanítása hétfőn kezdődött, miután az ehhez szükséges határozatot a kormányhivatal kiadta. Kollégáikkal együtt folyamatosan azon dolgoztak és dolgoznak, hogy a kialakult problémát a lehető leggyorsabban és rugalmasan, minél előbb hatékonyan kezelni tudják – hangsúlyozta.

A biztosítási szerződés feltételei alapján az Uniqa Biztosító az utasokkal szemben 500 millió forint erejéig teljesíti a fizetési kötelezettségeket, amelyek a biztosított és a tevékenységét felfüggesztő Green Holidays irodát terhelik. Ezzel párhuzamosan kiemelten kezelik azon ügyfelek helyzetét is, akiknek már befizetett utazásuk van a Green Holidays Kft.-nél – mondta el az MTI-nek.

Az Uniqa Biztosító hétfőn közleményben jelentette be, hogy a kedden utazók listája összeállt. Arról tájékoztattak, hogy az Akdem Travel értesíti a helyszínen az első gép utasait, valamint a reptéri transzfert is bonyolítja. Mint jelezték, kedden török idő szerint 15 (magyar idő szerint 14) órakor indul Magyarországra a repülőgép. „Ez a repülőgép szinte kivétel nélkül hazahozza azokat, akik július 1-jén indultak Törökországba” – írták.

Az Uniqa hétfő este azt is jelezte: visszaigazolták az Akdem Travel helyi török utazási iroda számára, hogy vállalják a vasárnaptól felmerült költségeket minden kint ragadt utas számára, egészen a hazautazásig, beleértve a hétfő esti elszállásolást is, amiben a török utazási iroda nyújt segítséget.

Hétfő este megszólalt a csődbe ment Green Holidays Kft. is. Ők azt írták, nem felelősek a törökországi események kialakulásáért, az ottani partnercégük, az Akdem Turizm a hibás. Ugyanis bár a török partneriroda visszaigazolta a hétvégén érkező utasokat, a megrendelt szolgáltatásokat nem biztosította annak ellenére sem, hogy előre kifizették azoknak az irodára eső részét – írta a Green Holidays közleményében. A Green Holidays azt is állította, hogy a török partnercég nem tájékoztatta írásban őket, szerződést sem bontott, így csak a vasárnapi gép érkezése után értesültek a kialakult helyzetről. Hozzátették: a Green Holidays megtette a feljelentést az illetékes hatóságoknál. Ezenfelül úgy vélték, tulajdonosuk abszolút jóhiszeműen járt el, és ezért vállalja a felelősséget. „Azért, hogy a török partner az utasokat ilyen helyzetbe hozta, nem minket terhel a felelősség” – szögezték le.

Hogy a Green Holidays védekezése megáll-e, arra hamarosan fény derülhet, ugyanis hétfőn reggel hatósági eljárás indult az utazási iroda székhelyén. Ennek keretében vizsgálják, hogy az iroda megtévesztő módon járt-e el az utasokkal szemben. 

Az Akdem Travel egyik alkalmazottja a Hír TV híradójának azt mondta, hazudik a Green Holidays, a magyar fél nem fizette ki nekik a megrendelt szolgáltatásokat.

„Hazugság, amit mondanak, mert tudom, hogy nem fizettek, úgyhogy nem hozhattuk el az ügyfeleket a reptérről. [ ] A Green Holidays hazudik, sajnálatos módon, nem tudom, miért. Nem fizették ki, ami nekünk jár. Ezt sokszor elmondtuk nekik, de sajnos most ez a helyzet. Nagyon sajnáljuk, de ez az ő hibájuk” – fogalmazott.

A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja, a szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik.

Hogy az irreálisan olcsó utakkal vigyázni kell, arra ma a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) is felhívta a figyelmet. Bakó Balázs, a MUISZ marketing- és kommunikációs bizottságának tagja hétfőn az állami hírügynökség megkeresésére példaként említette, hogy a Green Holidays egy balatoni négycsillagos szálloda hároméjszakás félpanziós áráért hirdetett egyhetes repülős utat egy törökországi ötcsillagos szállodába. A hasonló, mélyen az önköltségi ár alatti részvételi díjú és több héttel vagy hónappal az utazás előtt kínált utak gyanúsak lehetnek – mutatott rá. A MUISZ ezért azt javasolja az utazni vágyóknak, hogy minden esetben, még a befizetés előtt győződjenek meg arról, hogy ki az utazás tényleges szervezője és milyen általános szerződési feltételek alapján nyújtják a szolgáltatást. Például ha a szerződés egyelemű szolgáltatásokra vonatkozik, akkor a vagyoni biztosíték nem vonatkozik az érintett utazási szerződésre. Egyelemű szolgáltatásnak számít például a csak a szállást vagy egy 24 órát meg nem haladó – szállást nem tartalmazó – utazási csomag (repülőjegy és transzfer).

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.