Emlékeztetett: az utasok kártalanítása hétfőn kezdődött, miután az ehhez szükséges határozatot a kormányhivatal kiadta. Kollégáikkal együtt folyamatosan azon dolgoztak és dolgoznak, hogy a kialakult problémát a lehető leggyorsabban és rugalmasan, minél előbb hatékonyan kezelni tudják – hangsúlyozta.
A biztosítási szerződés feltételei alapján az Uniqa Biztosító az utasokkal szemben 500 millió forint erejéig teljesíti a fizetési kötelezettségeket, amelyek a biztosított és a tevékenységét felfüggesztő Green Holidays irodát terhelik. Ezzel párhuzamosan kiemelten kezelik azon ügyfelek helyzetét is, akiknek már befizetett utazásuk van a Green Holidays Kft.-nél – mondta el az MTI-nek.
Az Uniqa Biztosító hétfőn közleményben jelentette be, hogy a kedden utazók listája összeállt. Arról tájékoztattak, hogy az Akdem Travel értesíti a helyszínen az első gép utasait, valamint a reptéri transzfert is bonyolítja. Mint jelezték, kedden török idő szerint 15 (magyar idő szerint 14) órakor indul Magyarországra a repülőgép. „Ez a repülőgép szinte kivétel nélkül hazahozza azokat, akik július 1-jén indultak Törökországba” – írták.
Az Uniqa hétfő este azt is jelezte: visszaigazolták az Akdem Travel helyi török utazási iroda számára, hogy vállalják a vasárnaptól felmerült költségeket minden kint ragadt utas számára, egészen a hazautazásig, beleértve a hétfő esti elszállásolást is, amiben a török utazási iroda nyújt segítséget.
Hétfő este megszólalt a csődbe ment Green Holidays Kft. is. Ők azt írták, nem felelősek a törökországi események kialakulásáért, az ottani partnercégük, az Akdem Turizm a hibás. Ugyanis bár a török partneriroda visszaigazolta a hétvégén érkező utasokat, a megrendelt szolgáltatásokat nem biztosította annak ellenére sem, hogy előre kifizették azoknak az irodára eső részét – írta a Green Holidays közleményében. A Green Holidays azt is állította, hogy a török partnercég nem tájékoztatta írásban őket, szerződést sem bontott, így csak a vasárnapi gép érkezése után értesültek a kialakult helyzetről. Hozzátették: a Green Holidays megtette a feljelentést az illetékes hatóságoknál. Ezenfelül úgy vélték, tulajdonosuk abszolút jóhiszeműen járt el, és ezért vállalja a felelősséget. „Azért, hogy a török partner az utasokat ilyen helyzetbe hozta, nem minket terhel a felelősség” – szögezték le.