Szerdára hazaérkezhetnek a Törökországban rekedt magyarok

Ezt az Uniqa Biztosító Zrt. lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője közölte.

MN
2017. 07. 04. 9:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Emlékeztetett: az utasok kártalanítása hétfőn kezdődött, miután az ehhez szükséges határozatot a kormányhivatal kiadta. Kollégáikkal együtt folyamatosan azon dolgoztak és dolgoznak, hogy a kialakult problémát a lehető leggyorsabban és rugalmasan, minél előbb hatékonyan kezelni tudják – hangsúlyozta.

A biztosítási szerződés feltételei alapján az Uniqa Biztosító az utasokkal szemben 500 millió forint erejéig teljesíti a fizetési kötelezettségeket, amelyek a biztosított és a tevékenységét felfüggesztő Green Holidays irodát terhelik. Ezzel párhuzamosan kiemelten kezelik azon ügyfelek helyzetét is, akiknek már befizetett utazásuk van a Green Holidays Kft.-nél – mondta el az MTI-nek.

Az Uniqa Biztosító hétfőn közleményben jelentette be, hogy a kedden utazók listája összeállt. Arról tájékoztattak, hogy az Akdem Travel értesíti a helyszínen az első gép utasait, valamint a reptéri transzfert is bonyolítja. Mint jelezték, kedden török idő szerint 15 (magyar idő szerint 14) órakor indul Magyarországra a repülőgép. „Ez a repülőgép szinte kivétel nélkül hazahozza azokat, akik július 1-jén indultak Törökországba” – írták.

Az Uniqa hétfő este azt is jelezte: visszaigazolták az Akdem Travel helyi török utazási iroda számára, hogy vállalják a vasárnaptól felmerült költségeket minden kint ragadt utas számára, egészen a hazautazásig, beleértve a hétfő esti elszállásolást is, amiben a török utazási iroda nyújt segítséget.

Hétfő este megszólalt a csődbe ment Green Holidays Kft. is. Ők azt írták, nem felelősek a törökországi események kialakulásáért, az ottani partnercégük, az Akdem Turizm a hibás. Ugyanis bár a török partneriroda visszaigazolta a hétvégén érkező utasokat, a megrendelt szolgáltatásokat nem biztosította annak ellenére sem, hogy előre kifizették azoknak az irodára eső részét – írta a Green Holidays közleményében. A Green Holidays azt is állította, hogy a török partnercég nem tájékoztatta írásban őket, szerződést sem bontott, így csak a vasárnapi gép érkezése után értesültek a kialakult helyzetről. Hozzátették: a Green Holidays megtette a feljelentést az illetékes hatóságoknál. Ezenfelül úgy vélték, tulajdonosuk abszolút jóhiszeműen járt el, és ezért vállalja a felelősséget. „Azért, hogy a török partner az utasokat ilyen helyzetbe hozta, nem minket terhel a felelősség” – szögezték le.

Hogy a Green Holidays védekezése megáll-e, arra hamarosan fény derülhet, ugyanis hétfőn reggel hatósági eljárás indult az utazási iroda székhelyén. Ennek keretében vizsgálják, hogy az iroda megtévesztő módon járt-e el az utasokkal szemben. 

Az Akdem Travel egyik alkalmazottja a Hír TV híradójának azt mondta, hazudik a Green Holidays, a magyar fél nem fizette ki nekik a megrendelt szolgáltatásokat.

„Hazugság, amit mondanak, mert tudom, hogy nem fizettek, úgyhogy nem hozhattuk el az ügyfeleket a reptérről. [ ] A Green Holidays hazudik, sajnálatos módon, nem tudom, miért. Nem fizették ki, ami nekünk jár. Ezt sokszor elmondtuk nekik, de sajnos most ez a helyzet. Nagyon sajnáljuk, de ez az ő hibájuk” – fogalmazott.

A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja, a szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik.

Hogy az irreálisan olcsó utakkal vigyázni kell, arra ma a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) is felhívta a figyelmet. Bakó Balázs, a MUISZ marketing- és kommunikációs bizottságának tagja hétfőn az állami hírügynökség megkeresésére példaként említette, hogy a Green Holidays egy balatoni négycsillagos szálloda hároméjszakás félpanziós áráért hirdetett egyhetes repülős utat egy törökországi ötcsillagos szállodába. A hasonló, mélyen az önköltségi ár alatti részvételi díjú és több héttel vagy hónappal az utazás előtt kínált utak gyanúsak lehetnek – mutatott rá. A MUISZ ezért azt javasolja az utazni vágyóknak, hogy minden esetben, még a befizetés előtt győződjenek meg arról, hogy ki az utazás tényleges szervezője és milyen általános szerződési feltételek alapján nyújtják a szolgáltatást. Például ha a szerződés egyelemű szolgáltatásokra vonatkozik, akkor a vagyoni biztosíték nem vonatkozik az érintett utazási szerződésre. Egyelemű szolgáltatásnak számít például a csak a szállást vagy egy 24 órát meg nem haladó – szállást nem tartalmazó – utazási csomag (repülőjegy és transzfer).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.