Feljelentés alapján hűtlen kezelés elkövetésének gyanúja miatt rendelt el nyomozást ismeretlen tettes ellen a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) online jegyértékesítési rendszerének bevezetése ügyében – erősítette meg az Index értesülését az Országos Rendőr-főkapitányság.
A BKK az új, online jegyértékesítési rendszert a vizes világbajnokságra időzítve vezette be, ám pillanatok alatt kiderült, hogy a rendszer könnyen kijátszható. Egy 18 éves, magát etikus hekkernek nevező fiatal például könnyedén tudott ötven forintért bérletet vásárolni a BKK online felületén, a hibát elmondása szerint azonnal jelezte a cég felé.
Lapunk korábban megírta, hogy a kormánypárti Magyar Időkben megjelent értesülés, amely szerint a fővárosi közlekedésszervező társaságnál „hetekig tesztelték a jegyrendszert”, ebben a formában nem igaz. Többen is megerősítették, hogy a T-Systems rendszerét, szolgáltatását a BKK kizárólag funkcionális, felhasználói oldalról vizsgálta, több száz jobbító javaslatot téve. Az informatikai részével, a biztonsági résekkel, azzal a hibával, amelyet a18 éves fiatal tárt fel, nem foglalkoztak.
A Magyar Idők értesülése szerint a BKK-t és a rendszerét ért informatikai támadásokat a polgári titkosszolgálatok és a Belügyminisztérium kibervédelmi szervezete is vizsgálja. Az ügyben a Budapesti Rendőr-főkapitányság több feljelentés alapján már több szálon nyomoz, elsőként a hibát feltáró 18 éves diák ellen. A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság pedig hatósági eljárást indított az adatkezelésekkel kapcsolatban.