„A szabályozás számos színháznak, kulturális intézménynek lehetetleníti el a közterületi reklámozást, hiszen eddig is csak a jelentős kedvezmények miatt tudott megjelenni nagyon limitáltan” – közölte a 444.hu-val egy budapesti színház hirdetési ügyeit intéző forrás. Egyik előadásukat szerették volna megfuttatni peronreklámokon, de a felületeket áruló cégnél gyakorlatilag azt közölték velük, hogy már nem jogosultak a korábban kialkudott kedvezményes árra. Ötszörös pénzt kellett volna fizetniük a megjelenésért, ami a színház költségvetése miatt nem lehetséges.
A plakáttörvény ugyanis nemcsak a pártokat és a körülöttük lévő szervezeteket zárja ki a hirdetési piacról, hanem például a kulturális intézmények jelentős részét is. A színházak jellemzően állami támogatásból működnek, így a jogszabály szerint ők sem kaphatnak kedvezményt. Mivel egy-egy ilyen kulturális intézmény költségvetése alacsony, a listaárat nem tudják megfizetni. A törvény alól ugyan kivételt jelent, ha valaki közbeszerzési eljárásban ér el kedvezményes árat, de ez csak a legnagyobb kulturális intézmények számára reális lehetőség, egy átlagos méretű színház évek alatt nem költ annyit hirdetésre, hogy érdemes legyen közbeszerzést kiírna – teszi hozzá a portál.
Úgy tudják, több budapesti színházban is komoly problémát okoz az új szabály, gyerekszínházak is érintettek, de a 444.hu szerint még a Zeneakadémián sem tudják, hogy fognak a jövőben hirdetni, ha törvény tiltja meg, hogy a plakátos cégek kedvezményt adjanak nekik.