Hiába mondta ki jogerős ítéletében a bíróság, hogy ételmérgezés történt tavaly áprilisban az óbudai menzákon, az önkormányzat nem bont szerződést az étkeztető Gyermekmenza Kft.-vel – értesült a Magyar Nemzet. Az önkormányzat a bírósági ítélet megszületéséig nem akart dönteni a szerződés sorsáról, lapunk kérdéseire ugyanis rendre azt hangsúlyozták, hogy megvárják az összes folyamatban lévő vizsgálat végét. A fideszes Bús Balázs vezette III. kerületi önkormányzat azonban végül – a vállalat részletes tájékoztatása és a hatósági határozatok „alapos áttanulmányozása” után – arra jutott: kitartanak a Hungast-csoporthoz tartozó Gyermekmenza Kft. mellett.
A döntés azért is meglepő, mert az ételmérgezés miatt több száz gyerek lett rosszul, a legtöbben hasmenésre, néhányan hányásra panaszkodtak. (A tüneteket az okozta, hogy a gyerekeknek feltálalt hús nem volt megfelelően átsütve.) A Gyermekmenza Kft. a rosszullétek ellenére vitatta az ételmérgezést.
Álláspontjuk szerint „nem bizonyított, hogy valóban megbetegedtek a gyerekek”. A cég emiatt a hatósági vizsgálatok után egészen a bíróságig vitte az ügyet, ám a Budapest Környéki Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság végül azt állapította meg, hogy az ételben lévő kórokozók váltották ki a rosszulléteket. A bíróság helybenhagyta a korábban kiszabott büntetést is, amely 450 ezer forint volt.
Az önkormányzat azzal indokolta, hogy kitart a szolgáltató mellett, mert „sem az elsőfokú, sem a másodfokú hatóság határozatai nem tartalmaztak végrehajtandó helyesbítő tevékenységet”. Ez álláspontjuk szerint azért is fontos, mert a szerződést akkor lehet felbontani, ha a szolgáltató nem teljesíti időre a hatóságok által előírt módosításokat. Azt is megjegyezték, hogy „ha a hatóságok határozatai a szolgáltatás felfüggesztését vagy megszüntetését írták volna elő, az önkormányzat nem mérlegelt volna”.
Az önkormányzat tehát lezártnak tekinti az ügyet, és mint kifejtették, további intézkedést nem is terveznek. – Rögzítjük a szerződésben a folyamatos és azonnali tájékoztatási kötelezettséget, valamint az intézményi vezetőktől, az intézményekbe járó gyermekek szüleitől beérkező esetleges panaszokat azonnali hatállyal kivizsgáltatjuk – írták válaszukban, amelyben arra is kitértek, hogy az intézményekben végzett felmérésekből az derül ki, hogy a többség elégedett a felszolgált étellel.