Iránytű: Félrevezető volt a nyugdíjas kampány

Hatott az idős emberekre a Vona Gábor mondataira épített kampány.

Katona Mariann
2017. 09. 26. 18:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hatott az idős emberekre, hogy a kormány külön kampányt épített Vona Gábor Jobbik-elnök nyugdíjasokról szóló mondataira, főként a Fidesz és a KDNP szavazói körében – ez derül ki a Jobbikhoz közeli Iránytű Intézet legfrissebb felméréséből.

Emlékezetes, Vona Gábor korábban egy Facebook-bejegyzésében írt egy utcafórumáról, ahol – mint kifejtette – „szinte kétpercenként káromkodva szavalta el a TV2 hazugságait egy-egy arra tévedt fideszes nyugdíjas”. Úgy fogalmazott: „húzták maguk mögött a kis bevásárlókosarukat, és ne szépítsük, a szemeikben gyűlölet lobogott, a szájukból pedig a szennyvíz folyt”. A pártelnök azt is hozzátette, hogy minden tisztelete a szüleink és a nagyszüleink generációjáé, akinek pedig nem inge a bejegyzése, az ne vegye magára. A kormány erre kampányt épített, majd elkezdte felhívni az időseket és néhány kifejezést kiragadva úgy minősítette az esetet, mintha Vona Gábor minden nyugdíjast megsértett volna.

Az Iránytű Intézet kutatása szerint a többség hallott az ügyről, és a 60 év felettiek 59 százaléka sértőnek találta a politikus írását. Ugyanakkor, miután a cég munkatársai beolvasták a telefonba a Jobbik elnöke által írt teljes szöveget, a vélemény már megváltozott. Akkor az időseknek már csak 30 százaléka mondta azt, hogy a sértegetés volt Vona Gábor célja, míg 49 százalékuk szerint inkább a társadalom megosztottságára akarta felhívni a figyelmet.

A teljes szöveg ismeretében a megkérdezettek 56 százaléka gondolta félrevezetőnek a kormányzati kommunikációt, míg 25 százalék ezzel ellentétes véleményen volt. Az idősek esetében már mások az arányok, a 60 év felettieknek már csak éppen kevesebb mint a fele beszélt félrevezetésről, míg nagyjából harmaduk nem érzett ilyet. Az Iránytű elemzéséből az is kiderül, hogy a kormányzati kampány némileg sikeresebb volt a „nem szavazók” és a bizonytalanok körében, vélhetően azért, mert ők kevésbé tájékozódnak ilyen kérdésekben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.