Összesen 35,4 milliárd forintba kerül a 47-es út Hódmezővásárhelyt elkerülő, 12,7 kilométeres szakasza, azaz kilométerenként 2,8 milliárd forintos beruházásról van szó.
Ez több mint a háromszorosa annak, mint amennyiért két éve egy hasonló elkerülő utat építettek Mórahalomnál – számolt be a beruházásról tudósító RTL Klub Híradója.
A televízió stábja az építési helyszínen és a csütörtöki kormányinfón is annak próbált utánajárni, hogy mitől ilyen drága a kétszer egysávos út. Lázár János kancelláriaminiszter – aki korábban még abnormálisan magasnak nevezte a kilométerenként négymilliárdért készülő M4-es autópálya költségeit – viszont nem látott különösebb kivetnivalót a hódmezővásárhelyi beruházás kapcsán.
A hódmezővásárhelyi politikus egyenesen arra jutott, hogy az út arányaiban nem drágább, mint a mórahalmi elkerülő volt – ár-érték arányban ugyanannyiba kerül, mint az eddigi építkezések, csak éppen több műtárgy (vasúti aluljáró, fölüljáró, körforgalom, emeletes körforgalom) van benne. Bár a hódmezővásárhelyi elkerülőt egyébként fixen kétszer egysávosnak tervezték, Lázár mégis azzal magyarázta a magas költségeket, hogy az út később kétszer kétsávosra bővíthető lesz.
A hódmezővásárhelyi szakaszt a Colas és a Délút Kft. közösen építi, és a Magyar Építőkben megjelent cikk szerint októberre készülnek el az elkerülő aszfaltozásával, novembertől pedig bizonyos szakaszokat már használhatnak is a közlekedők.