Simicskó István a HM Currus Zrt. és az Ikarus Járműtechnikai Kft. kooperációjában készült Currus–Aries–Volvo Euro VI-os motorral szerelt autóbusz prototípusának bemutató rendezvényén hangsúlyozta, hogy a hadsereg hatékony feladatellátásában segítenek majd az új járművek. A miniszter szerint ezzel elindul az elmúlt 25-26 év legkiterjedtebb haderő-fejlesztési programja, a Zrínyi-program, ennek több más eleme is lesz a közeljövőben.
A miniszter ismertette: 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Az elöregedett buszok helyett újakra van szükség, hogy például a határvédelem vagy a balkáni missziók során a személyszállítás megoldható legyen. Simicskó István elmondta, a Currus, az Ikarus és a Volvo együttműködésében évente 40 buszt gyártanak le, és remélte, hogy e hadiipari fejlesztés a magyar gazdaságra jótékony hatással lesz.
Vargha Tamás honvédelmi államtitkár szerint sok-sok év után Székesfehérváron az Ikarus-gyár csarnokaiba „élet költözött\" és gyártás folyik. Úgy vélte, az „utolsó utáni pillanatban” megmentették azt a tudást és gyártási kultúrát, amely jelen volt a városban egykoron.
Széles Gábor, az Ikarus elnöke kiemelte, hogy részben saját stratégiával, részben állami hadiipari megrendelésekkel az Ikarus növekedési pályára állhat. Mint elmondta, 1,5-2 milliárd forintos technikai beruházást hajtottak végre. Azt tervezik, hogy a gyártást évente 3000 buszra emelik, ami legalább 600 embernek teremthet munkahelyet Székesfehérváron.
Az új autóbusz nemcsak hagyományos csapatszállításra alkalmas, hanem 4 órán belül átállítható kórházi üzemmódra. Ilyenkor az ülések kiszerelésével 15 hordágy fér el a járműben. A harmadik üzemmód a rabszállítás, amellyel a Belügyminisztérium igényeit tudják kielégíteni a jövőben.