3-as metró felújítása: „Valamekkora zűrzavar biztosan lesz”

Csúcsidőben 45 másodpercenként indulnak a buszok, összesen 60 csuklós pótlóbuszról van szó.

MN
2017. 10. 20. 9:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A metró egy óra alatt 40 000 utast tud elszállítani, egy villamos csak 12 000-et, egy busz pedig csak 5000-et, ezért ha nem lenne zűrzavar, az azt bizonyítaná, hogy nincs is szükség a 3-as metróra. A BKV megkezdte az egyeztetést a rendőrséggel, hogy segítsen majd a buszsávok fenntartásában – mondta Tarlós István, Budapest főpolgármestere pénteki sajtótájékoztatóján a Hír TV szerint. A városvezető hozzátette, hogy a metró felújítása „mindenképpen valamekkora káosszal fog járni”.

A sajtótájékoztatón megjelent Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója, aki azt mondta, hogy több szakemberrel is beszélt, és mindenki azt mondta, a teljes pótlás lehetetlen, ugyanis félmillió embert kell a felszínre hozni és szállítani. Csúcsidőben 45 másodpercenként indulnak a buszok, összesen 60 csuklós pótlóbuszról van szó, amely a Váci úton kialakított buszsávban fog közlekedni, így a metróutasok majd 60 százalékát tudja szállítani. Azonban elég egy buszsávban megálló gépkocsi, és már nehéz lesz betartani a menetidőt. Miközben a két buszsávban 60-nál több autóbusz egyszerűen fizikailag nem fér el – tette hozzá Bolla.

Megpróbálnak a dugón azzal segíteni, hogy sűrítik a környékbeli villamosokat, és további 20 busz alternatív útvonalakon szállítja az utasokat. A metrópótló buszokhoz 150 pluszsofőr kell, ők a tájékoztatás szerint már megvannak, azonban a cégnél hiány van autóbusz-vezetőkből, így folytatódik a toborzás.

A Budapest rozsdakék, turistamegmosolyogtató látványosságának metamorfózisa során kapott „pandák” (ahogy a régi-új szerelvényeket becézik) mellett a negyed évszázada szükséges másik projekt: a megállók és az alagút felújítása is elkezdődik november elején.

A főpolgármester továbbá azt is javasolja, hogy a római-parti védműtől független projektként kezeljék az Aranyhegyi-árok és a Barát-patak védelmét. Tarlós István pénteki budapesti sajtótájékoztatóján közölte, a javaslatról október végén várható szavazás a Fővárosi Közgyűlésben. Emellett közölte azt is, hogy a Fővárosi Csatornázási Művektől írásbeli nyilatkozatot kapott, amelynek értelmében az öblözetben egyelőre még biztosítható a védekezés. A patakok árvízvédelmi fejlesztése belátható időn belül elkezdődik, illetve ideiglenesen megemelik a Nánási út–Királyok útján lévő védmű árvízvédelmi képességét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.