A metró egy óra alatt 40 000 utast tud elszállítani, egy villamos csak 12 000-et, egy busz pedig csak 5000-et, ezért ha nem lenne zűrzavar, az azt bizonyítaná, hogy nincs is szükség a 3-as metróra. A BKV megkezdte az egyeztetést a rendőrséggel, hogy segítsen majd a buszsávok fenntartásában – mondta Tarlós István, Budapest főpolgármestere pénteki sajtótájékoztatóján a Hír TV szerint. A városvezető hozzátette, hogy a metró felújítása „mindenképpen valamekkora káosszal fog járni”.
A sajtótájékoztatón megjelent Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója, aki azt mondta, hogy több szakemberrel is beszélt, és mindenki azt mondta, a teljes pótlás lehetetlen, ugyanis félmillió embert kell a felszínre hozni és szállítani. Csúcsidőben 45 másodpercenként indulnak a buszok, összesen 60 csuklós pótlóbuszról van szó, amely a Váci úton kialakított buszsávban fog közlekedni, így a metróutasok majd 60 százalékát tudja szállítani. Azonban elég egy buszsávban megálló gépkocsi, és már nehéz lesz betartani a menetidőt. Miközben a két buszsávban 60-nál több autóbusz egyszerűen fizikailag nem fér el – tette hozzá Bolla.
Megpróbálnak a dugón azzal segíteni, hogy sűrítik a környékbeli villamosokat, és további 20 busz alternatív útvonalakon szállítja az utasokat. A metrópótló buszokhoz 150 pluszsofőr kell, ők a tájékoztatás szerint már megvannak, azonban a cégnél hiány van autóbusz-vezetőkből, így folytatódik a toborzás.
A Budapest rozsdakék, turistamegmosolyogtató látványosságának metamorfózisa során kapott „pandák” (ahogy a régi-új szerelvényeket becézik) mellett a negyed évszázada szükséges másik projekt: a megállók és az alagút felújítása is elkezdődik november elején.
A főpolgármester továbbá azt is javasolja, hogy a római-parti védműtől független projektként kezeljék az Aranyhegyi-árok és a Barát-patak védelmét. Tarlós István pénteki budapesti sajtótájékoztatóján közölte, a javaslatról október végén várható szavazás a Fővárosi Közgyűlésben. Emellett közölte azt is, hogy a Fővárosi Csatornázási Művektől írásbeli nyilatkozatot kapott, amelynek értelmében az öblözetben egyelőre még biztosítható a védekezés. A patakok árvízvédelmi fejlesztése belátható időn belül elkezdődik, illetve ideiglenesen megemelik a Nánási út–Királyok útján lévő védmű árvízvédelmi képességét.