A veronai busztűzért egy illegális üzemanyagtartály is felelős lehet

Az olasz jegyzőkönyv engedély nélküli ülésekről is beszámol a tűzveszélyes póttartály mellett.

MN
2017. 10. 16. 19:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Verona mellett január 20-án kiégett magyar buszról a napokban derült ki az olasz szakértői vizsgálatok alapján, hogy két illegális beavatkozást is végrehajtottak rajta. A 2003-ban gyártott Setra busz 53 üléssel rendelkezett, ezt később kibővítették 5 üléssel. A baleseti jegyzőkönyv egy további, még súlyosabb, engedély nélküli átalakításról is beszámol, miszerint az elöl lévő 160 és 320 literes üzemanyagtartály közé beépítettek egy 370 literes póttankot. Ezek össze is voltak kötve egymással, ezáltal egy átfejtő készülék segítségével hátulról az első tartályba tudták fecskendezni a gázolajat.

A Zoom.hu hétfőn telefonon beszélt Czakó Tiborral, a buszos cég ügyvezetőjével, aki szerint „a portál többet tud, mint ő”. Az illegális üzemanyagtartályról szóló hír még februárban indult, melyet akkor a Pizolit Személyszállító Kft. cégvezetője tagadott.

Márciusban pedig az derült ki, hogy a balesetkor a kormány mögött ülő férfi korábban alvászavarokkal küzdött. A kezelése miatt 2016 elején nem is vezethetett, áprilisban a gyógyultságát igazoló papírral újra munkába állhatott. A jegyzőkönyv viszont azt bizonyította, hogy a férfi gyógykezelése továbbra is fennállt, mely mellett nem vezethetett volna. A sofőr életben maradt, ám sérülései miatt sokáig nem lehetett kérdőre vonni. Néhány hónapja azt állította, hogy nem aludt el vezetés közben. A foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával indított nyomozást november 21-éig hosszabbították meg, melynek fejleményeiről a szülők nem kaptak semmilyen értesítést. 

A buszon 43 gyermek, 11 felnőtt és a 2 sofőr utazott, közülük 17-en haltak meg. Az eset után szigorították a vonatkozó szabályokat, amit október 4-én Palkovics László, oktatásért felelős államtitkár jelentett be. Egyebek között jövőre miniszteri rendelet írja majd elő, hogy a külföldi iskolai autóbuszos kirándulásokon a sofőrök 23 és 4 óra között nem vezethetnek, pihenőidejüket is a buszon kívül kell eltölteniük.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.