Nem folytatott tárgyalásokat a Heineken Hungária a martfűi üzeméről – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a társaság. A Heineken ennél bővebben nem reagált arra, hogy az Igazi Csíki Sört gyártó Lixid Projekt Kft. egy budapesti ügyvédi irodán keresztül hivatalos levélben tudatta a holland anyacéggel, hogy megvásárolná a Heineken közelmúltban bezárt martfűi gyártóegységét és a csíkszeredai gyárat, mindezt pedig Lénárd András, a vállalat tulajdonosa is megerősítette. A Heineken Hungária csak annyit közölt, hogy a martfűi telephelyét továbbra is disztribúciós és logisztikai bázisként kívánja használni a jövő évtől.
A söripari konszern hazai leányvállalata azt is tudatta: a minőségre és az innovációra építő stratégiával, valamint fenntartható működés mellett tovább kívánja erősíteni pozícióját hazánkban. A stratégia részeként 2015-ben 1,8 milliárd forintos fejlesztésbe kezdett Magyarországon, idén pedig soproni üzemében 30 százalékos kapacitásbővítést hajt végre.
José Matthijsse, a Heineken Hungária vezérigazgatójának közlése szerint, az idei meleg nyár eleve kedvezett a sörös cégeknek, a piaci trendek pedig elmozdulást mutatnak a prémiumkategóriák irányába, ami előnyös a Heinekennek, hiszen a vállalatnál vannak a magyar piac legerősebb sörmárkái, és közülük a legtöbb az idén két számjegyű növekedést mutat.
Az anyavállalat nem tért ki az Igazi Csíki Sör gyártójával folytatott vitájára a szerdán kiadott harmadik negyedéves gyorsjelentésében, a ritkás régiós adatok közül pedig nem lehet kisilabizálni, hogy az ügy miként érintette a holland óriáscég magyarországi és romániai forgalmát. A cég régiónk fogyasztási adatait együtt kezeli az afrikaival és a közel-keletivel, és csak annyit állapít meg, hogy a szeptember 20-ával zárult három hónapban globálisan 2,5 százalékkal nőtt a Heineken-termékek iránti kereslet a tavalyihoz képest.