Nem adná martfűi üzemét a Heineken

Hiába akarta a Csíki Sör gyártója megvásárolni, a holland sörgyár hazai leányvállalata nemet mondott.

Katona Mariann
2017. 10. 26. 8:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem folytatott tárgyalásokat a Heineken Hungária a martfűi üzeméről – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a társaság. A Heineken ennél bővebben nem reagált arra, hogy az Igazi Csíki Sört gyártó Lixid Projekt Kft. egy budapesti ügyvédi irodán keresztül hivatalos levélben tudatta a holland anyacéggel, hogy megvásárolná a Heineken közelmúltban bezárt martfűi gyártóegységét és a csíkszeredai gyárat, mindezt pedig Lénárd András, a vállalat tulajdonosa is megerősítette. A Heineken Hungária csak annyit közölt, hogy a martfűi telephelyét továbbra is disztribúciós és logisztikai bázisként kívánja használni a jövő évtől.

A söripari konszern hazai leányvállalata azt is tudatta: a minőségre és az innovációra építő stratégiával, valamint fenntartható működés mellett tovább kívánja erősíteni pozícióját hazánkban. A stratégia részeként 2015-ben 1,8 milliárd forintos fejlesztésbe kezdett Magyarországon, idén pedig soproni üzemében 30 százalékos kapacitásbővítést hajt végre.

José Matthijsse, a Heineken Hungária vezérigazgatójának közlése szerint, az idei meleg nyár eleve kedvezett a sörös cégeknek, a piaci trendek pedig elmozdulást mutatnak a prémiumkategóriák irányába, ami előnyös a Heinekennek, hiszen a vállalatnál vannak a magyar piac legerősebb sörmárkái, és közülük a legtöbb az idén két számjegyű növekedést mutat.

Az anyavállalat nem tért ki az Igazi Csíki Sör gyártójával folytatott vitájára a szerdán kiadott harmadik negyedéves gyorsjelentésében, a ritkás régiós adatok közül pedig nem lehet kisilabizálni, hogy az ügy miként érintette a holland óriáscég magyarországi és romániai forgalmát. A cég régiónk fogyasztási adatait együtt kezeli az afrikaival és a közel-keletivel, és csak annyit állapít meg, hogy a szeptember 20-ával zárult három hónapban globálisan 2,5 százalékkal nőtt a Heineken-termékek iránti kereslet a tavalyihoz képest.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.