Nem tudott elindulni az első villanyvonat a 78 milliárdból felújított vonalon

Napi egy villanyvonatpárnak kellene járnia. Az első napon annak sem sikerült elindulnia.

MN
2017. 12. 11. 19:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Október óta készen áll az öt és fél év alatt felújított vasútvonal villamosítása, márciusig azonban maradnak a dízelvonatok. Napi egy villanyvonatpárt mégis betettek a menetrendbe márciusig, ám az első napon annak sem sikerült elindulnia – írja a HVG.hu.

A portál felidézi: tavaly júliusban indult csak el a vonal villamosítása, már akkor másfél éves csúszásban volt – akkor az idénre ígérték a befejezését. A villamosítással járó munkák újabb 33,7 milliárd forinttal toldották meg a projekt árát, így már 78 milliárd forintnál járunk.

A MÁV-Start próbaképpen egy villanyvonatot tett be a menetrendbe most decemberben: a reggel a Nyugati pályaudvarról 5 óra 20 perckor induló és Piliscsabáról 6.53-kor visszaközlekedő szerelvények lettek (volna) ezek. A járat azonban nem indult el. A MÁV a portál kérdésére válaszolva azt írta, felkészült a Flirt motorvonat elindítására, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azonban azt közölte, nem sikerült a hírközlő hálózatok zavartalanságának elfogadható mértékét igazoló hozzájáruló nyilatkozat beszerzése, és ezért nem engedélyezte a villamos motorvonat elindulását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.