Október óta készen áll az öt és fél év alatt felújított vasútvonal villamosítása, márciusig azonban maradnak a dízelvonatok. Napi egy villanyvonatpárt mégis betettek a menetrendbe márciusig, ám az első napon annak sem sikerült elindulnia – írja a HVG.hu.
A portál felidézi: tavaly júliusban indult csak el a vonal villamosítása, már akkor másfél éves csúszásban volt – akkor az idénre ígérték a befejezését. A villamosítással járó munkák újabb 33,7 milliárd forinttal toldották meg a projekt árát, így már 78 milliárd forintnál járunk.
A MÁV-Start próbaképpen egy villanyvonatot tett be a menetrendbe most decemberben: a reggel a Nyugati pályaudvarról 5 óra 20 perckor induló és Piliscsabáról 6.53-kor visszaközlekedő szerelvények lettek (volna) ezek. A járat azonban nem indult el. A MÁV a portál kérdésére válaszolva azt írta, felkészült a Flirt motorvonat elindítására, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azonban azt közölte, nem sikerült a hírközlő hálózatok zavartalanságának elfogadható mértékét igazoló hozzájáruló nyilatkozat beszerzése, és ezért nem engedélyezte a villamos motorvonat elindulását.