Tömegnyomor az esztergomi vonaton: lépett cikkünk után a MÁV

Elnézést kér a cég azoktól, akik összezsúfolódva utaztak vagy fel sem fértek a vonatra. Az év végéig több vagon jár a vonalon.

Koncz Tamás
2017. 12. 30. 11:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Intézkedett a MÁV, miután a Magyar Nemzet csütörtökön megírta, hogy tömegnyomor alakult ki az Esztergomból a Nyugati pályaudvar felé tartó vonaton.

Kollégánk is a fedélzeten utazott, illetve préselődött az összezsúfolódott utasközönségben. Beszámolója szerint csütörtök reggel kilenc óra után a Nyugatiból Esztergomba tartó járaton még volt elég hely, délelőtt tíz óra tizenegy perckor viszont már csak egy motorkocsi indult vissza Esztergomból fővárosba.

„Már Solymáron is alig lehetett felférni az ( ) egy kocsiból álló vonatra. Angyalföldön pedig már voltak, akik meg sem kísérelték a fölszállást, mert a zsúfoltság az indiai vonatokéval vetekedett” – fogalmazott munkatársunk.

Az esettel kapcsolatban a MÁV-hoz fordultunk, a társaság két nappal később válaszolt levelünkre. Mint írták, tervezett lépés volt, hogy a Nyugatiba már csak egy motorkocsi térjen vissza a jelzett időpontban, az ünnepek miatti alacsonyabb utasforgalom miatt azt hitték, hogy az is elég lesz.

A MÁV elnézést kért a kényelmetlenségek miatt, és jelezte: az ünnepi időszak végéig igyekeznek kétegységes szerelvényeket indítani Esztergom és Budapest között.

Kérdésünkre válaszolva azt is jelezték, hogy az utasok ilyen helyzetben visszaválthatják jegyüket a pénztárnál, ehhez azonban szükségük van a kalauz vagy a felszállási állomás ügyeletes alkalmazottjának igazolására is – a pénzt ugyanis csak a nyomtatvány felmutatásával kapják vissza.

A társaság hangsúlyozta, hogy a 120 milliárd forintból, éveken át korszerűsített vasúti vonalon harminc százalékkal nőtt a forgalom a felújítás óta – igaz, ez sem jelenthet többet napi tíz-tizenegyezer utasnál, miközben a napi félmillió embert szállító M3-as metró felújítására pontosan ugyanennyit fog költeni a főváros.

A MÁV cikkünkre reagálva hozzátette, nem igaz, hogy vonal átadása után mindennaposak lettek volna a jelentős késések. A 10-es Út nevű Facebook-csoport mindenesetre a felújítás óta figyeli, és táblázatba is gyűjti a vonalon tapasztalt hibákat, késéseket – találtak is bőven.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.