Tömegnyomor az esztergomi vonaton: lépett cikkünk után a MÁV

Elnézést kér a cég azoktól, akik összezsúfolódva utaztak vagy fel sem fértek a vonatra. Az év végéig több vagon jár a vonalon.

Koncz Tamás
2017. 12. 30. 11:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Intézkedett a MÁV, miután a Magyar Nemzet csütörtökön megírta, hogy tömegnyomor alakult ki az Esztergomból a Nyugati pályaudvar felé tartó vonaton.

Kollégánk is a fedélzeten utazott, illetve préselődött az összezsúfolódott utasközönségben. Beszámolója szerint csütörtök reggel kilenc óra után a Nyugatiból Esztergomba tartó járaton még volt elég hely, délelőtt tíz óra tizenegy perckor viszont már csak egy motorkocsi indult vissza Esztergomból fővárosba.

„Már Solymáron is alig lehetett felférni az ( ) egy kocsiból álló vonatra. Angyalföldön pedig már voltak, akik meg sem kísérelték a fölszállást, mert a zsúfoltság az indiai vonatokéval vetekedett” – fogalmazott munkatársunk.

Az esettel kapcsolatban a MÁV-hoz fordultunk, a társaság két nappal később válaszolt levelünkre. Mint írták, tervezett lépés volt, hogy a Nyugatiba már csak egy motorkocsi térjen vissza a jelzett időpontban, az ünnepek miatti alacsonyabb utasforgalom miatt azt hitték, hogy az is elég lesz.

A MÁV elnézést kért a kényelmetlenségek miatt, és jelezte: az ünnepi időszak végéig igyekeznek kétegységes szerelvényeket indítani Esztergom és Budapest között.

Kérdésünkre válaszolva azt is jelezték, hogy az utasok ilyen helyzetben visszaválthatják jegyüket a pénztárnál, ehhez azonban szükségük van a kalauz vagy a felszállási állomás ügyeletes alkalmazottjának igazolására is – a pénzt ugyanis csak a nyomtatvány felmutatásával kapják vissza.

A társaság hangsúlyozta, hogy a 120 milliárd forintból, éveken át korszerűsített vasúti vonalon harminc százalékkal nőtt a forgalom a felújítás óta – igaz, ez sem jelenthet többet napi tíz-tizenegyezer utasnál, miközben a napi félmillió embert szállító M3-as metró felújítására pontosan ugyanennyit fog költeni a főváros.

A MÁV cikkünkre reagálva hozzátette, nem igaz, hogy vonal átadása után mindennaposak lettek volna a jelentős késések. A 10-es Út nevű Facebook-csoport mindenesetre a felújítás óta figyeli, és táblázatba is gyűjti a vonalon tapasztalt hibákat, késéseket – találtak is bőven.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.