Tud a BKV arról, hogy rozsdásodnak a burkolólemezek az új CAF-villamosok ablakai és ajtajai fölött. A közlekedési társaság azonnal jelezte a hibát a BKK-n keresztül a gyártónak – írja az Index. A portál az Omnibusz blog fotói alapján számolt be a járművek rozsdásodásáról.
A CAF felel jelenleg a járművek karbantartásáért is. A cég tudomásul vette a hibabejelentést, egyúttal jelezte, hogy vizsgálja a jelenség okait, és „a probléma – garancia körében történő – teljes körű felszámolásán dolgozik”.
Az Index emlékeztet: az első budapesti CAF-villamos 2015 februárjában készült el Zaragozában, és még abban az évben szeptemberben forgalomba is állt. A BKV-val kötött szerződés 35 darab rövidebb (34 méteres), és 12 darab hosszabb (56 méteres) villamos szállításáról szólt, további 77 darabos opciós vásárlási lehetőséggel. Az első 56 méter hosszú villamos 2016 tavaszán állt forgalomba az 1-es vonalon. A rövidebb CAF-ok a 3-as és a budai fonódó vonalain járnak.