Hangos a 4-es, 6-os, egy szakaszon lassabb a villamos

Mindkét irányba óránkénti 25 kilométeres sebességgel közlekednek a szerelvények.

MN
2018. 01. 27. 13:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Járókelők Facebook-oldala azt írja, még tavaly jelezték nekik, hogy a Rákóczi tér és a Harminckettesek tere között a villamos tűrhetetlenül zajos.

Közölték, hogy a BKK most válaszolt nekik, ebből pedig kiderül, hogy a felújítást már betervezték, de addig is lassítják az adott szakaszon a villamosokat. A beszámoló szerint azt írták, hogy „elkészültek a kiviteli tervek a jelzett sínszakasz felújítására, a munkát – a forgalomkorlátozási lehetőségek figyelembevételével és a közbeszerzési eljárás sikeres lefolytatása esetén – 2018 folyamán tervezik elvégezni. A zajhatás csökkentése, valamint az állagmegóvás érdekében szakterületük kezdeményezte, hogy a felújításig az adott szakaszon a villamosok csökkentett sebességgel közlekedjenek.” (A Járókelők Facebook-oldala a Budapesti Közlekedési Központ válaszát említi, azonban a BKK cikkünk megjelenése után jelezte: nem a Budapesti Közlekedési Központ az illetékes az ügyben, hanem a Budapesti Közlekedési Zrt., azaz a BKV Zrt.)

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindkét irányba óránkénti 25 kilométeres sebességgel mennek az érintett szakaszon a villamosok – írja az Index. A válasz ugyan most érkezett, de a lassítás már érvényben van egy ideje. A villamosok ezzel egy jelzést, azaz egy percet buknak mindkét irányba.

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója a Facebook-oldalán reagált a hírre.

Egyebek mellett azt írta:

„Jól ismert a mechanizmus: a pályafelújításra szükség van, és a BKV műszaki középrétege az ilyen sebességkorlátozásokkal valójában nyomást gyakorol a főnökeire és a politikusokra. Kisebb javítások és karbantartás helyett hagyják látványosan rohadni, hogy legyen rá egyszer egyben jelentős forrás, mert a kiszámítható karbantartáshoz szükséges finanszírozásban nem reménykednek” – írta Vitézy Dávid. Hozzátette: a BKV-nak felelős üzemeltetőként képesnek kell lennie arra, hogy karbantartással átmeneti eszközökkel is mérsékelje a zajt, ha tényleg olyan elviselhetetlen.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.