Hangos a 4-es, 6-os, egy szakaszon lassabb a villamos

Mindkét irányba óránkénti 25 kilométeres sebességgel közlekednek a szerelvények.

MN
2018. 01. 27. 13:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Járókelők Facebook-oldala azt írja, még tavaly jelezték nekik, hogy a Rákóczi tér és a Harminckettesek tere között a villamos tűrhetetlenül zajos.

Közölték, hogy a BKK most válaszolt nekik, ebből pedig kiderül, hogy a felújítást már betervezték, de addig is lassítják az adott szakaszon a villamosokat. A beszámoló szerint azt írták, hogy „elkészültek a kiviteli tervek a jelzett sínszakasz felújítására, a munkát – a forgalomkorlátozási lehetőségek figyelembevételével és a közbeszerzési eljárás sikeres lefolytatása esetén – 2018 folyamán tervezik elvégezni. A zajhatás csökkentése, valamint az állagmegóvás érdekében szakterületük kezdeményezte, hogy a felújításig az adott szakaszon a villamosok csökkentett sebességgel közlekedjenek.” (A Járókelők Facebook-oldala a Budapesti Közlekedési Központ válaszát említi, azonban a BKK cikkünk megjelenése után jelezte: nem a Budapesti Közlekedési Központ az illetékes az ügyben, hanem a Budapesti Közlekedési Zrt., azaz a BKV Zrt.)

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindkét irányba óránkénti 25 kilométeres sebességgel mennek az érintett szakaszon a villamosok – írja az Index. A válasz ugyan most érkezett, de a lassítás már érvényben van egy ideje. A villamosok ezzel egy jelzést, azaz egy percet buknak mindkét irányba.

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója a Facebook-oldalán reagált a hírre.

Egyebek mellett azt írta:

„Jól ismert a mechanizmus: a pályafelújításra szükség van, és a BKV műszaki középrétege az ilyen sebességkorlátozásokkal valójában nyomást gyakorol a főnökeire és a politikusokra. Kisebb javítások és karbantartás helyett hagyják látványosan rohadni, hogy legyen rá egyszer egyben jelentős forrás, mert a kiszámítható karbantartáshoz szükséges finanszírozásban nem reménykednek” – írta Vitézy Dávid. Hozzátette: a BKV-nak felelős üzemeltetőként képesnek kell lennie arra, hogy karbantartással átmeneti eszközökkel is mérsékelje a zajt, ha tényleg olyan elviselhetetlen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.