Óriásplakátok: ismét nehezített pályán az ellenzéki pártok

Többen is úgy futnak neki a kampánynak, hogy nem lesznek hirdetési felületeik.

Katona Mariann
2018. 02. 15. 4:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MSZP-nek és az Együttnek biztosan nem lesznek óriásplakátjai a két nap múlva induló választási kampányban, de könnyen lehet, hogy így jár az LMP is – tudta meg a Magyar Nemzet. Természetesen nem a pártok mondtak le erről a típusú közterületi jelenlétről, illetve a legtöbb embert akaratlanul is elérő reklámról, hanem egyszerűen nem kaptak érdemi lehetőséget. Látszólag tehát beérett a Fidesz és a kormány igyekezete, hogy akár a törvények szigorításával, akár a piac uralásával ellehetetlenítsék ellenfeleik próbálkozásait.

A Magyar Nemzet már beszámolt róla, hogy az ellenzéki formációk sorra kapták az elutasító válaszokat, amikor plakátokat akartak bérelni, majd a HVG.hu megírta, hogy befutott egy ajánlat az Odex nevű cégtől. Az Odex lényegében a plakátok tulajdonosai és a leendő bérlők között közvetít, érdekessége viszont, hogy az egyik tulajdonosán, az IKO-csoporton keresztül Mészáros Lőrinc és Andy Vajna érdekeltségi körébe sorolható.

Az MSZP ultimátumnak nevezte az Odex ajánlatát, ezért úgy döntöttek, hogy nem is élnek vele. Ez pedig azt jelenti, hogy a választási kampányban sem Karácsony Gergely, a szocialista párt miniszterelnök-jelöltje, sem vezetői politikusaik nem fognak az óriásplakátokról visszaköszönni. De nem lesznek az Együttnek sem óriásplakátjai. Szigetvári Viktor, a párt kormányfőjelöltje lapunkat arról tájékoztatta, a piaci szereplők mindegyike azzal zárkózott el, hogy nincs már náluk szabad felület, az Odex ajánlata pedig „szakmailag értékelhetetlen” volt.

Az LMP még próbálkozik, de könnyen lehet, hogy ők is ilyen hirdetések nélkül maradnak a kampányra. A párt eredeti terve az volt, hogy az elkövetkező hetekre 800 plakátot bérelnek, de a tárgyalások még javában tartanak – nem mással, mint az Odexszel. Ám úgy érzik, hogy az egyeztetések kimenetele kétséges, vagyis számolnak azzal, hogy végül egyetlen óriásplakátjuk sem lesz a választás előtt.

Kerestük a Jobbikot is, ám csak annyit, közöltek: „ha és amennyiben” lesz a pártnak plakátkampánya, arról majd tájékoztatja a sajtót. Érdeklődtünk a Demokratikus Koalíciónál (DK) is, de lapzártánkig nem válaszoltak.

A Fidesznek viszont látszólag semmi gondot nem okoz a plakátolás, legújabb kampányuk javában dübörög. Tele van az ország a Soros Györgyöt és az ellenzéki vezetőket együtt ábrázoló képekkel, azzal az egyébként valótlan üzenettel, hogy együtt bontanák le a kerítést. A 24.hu írta meg, hogy arányaiban a legtöbb plakát a francia JCDecaux felületein van, és habár a cég már közzétette a 2018-as listaárait, a szerződésben nem azok szerepelnek. Ezt már az érintett is igyekezett megmagyarázni, tegnap pedig a fővárosi kormányhivatal is ráerősített, mondván, minden törvényes, a 2018-as listaárakat csak jövőre kell használni. Aki azt gondolta, hogy 2018-ban a 2018-as listaáron kell vásárolni, az félreértelmezte a jogszabályt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.